Tv-upgrade

Onlangs heb je van ons bericht gekregen over je tv-upgrade. Na de upgrade bedien je de tv-ontvanger via een vernieuwde, eenvoudige en overzichtelijke menustructuur. Kijk ook je favoriete programma’s op je smartphone, tablet en computer met de handige Caiway tv-app of via webTV. Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot deze upgrade.

Veelgestelde vragen

  • Bij de functionaliteiten 'Gemist' en 'Begin gemist' kan ik niet vooruit spoelen bij het starten van de reclame. Is dat op te lossen?
    Dit klopt, wij hebben te maken met restricties vanuit de TV aanbieders waardoor het vooruitspoelen als het reclameblok begint niet meer mogelijk is bij 'Gemist' en 'Begin gemist'.
  • Bij Teletekst zie ik nu een zwarte balk aan de zijkanten, kan dit anders ingesteld worden?
    Teletekst kan nog alleen getoond worden in de beeldverhouding 4:3. Je TV beeld heeft de verhouding 16:9, waardoor je bij teletekst zwarte balken aan de zijkant ziet. Helaas is dit voor nu niet op te lossen.
  • Hoe kan ik de ondertiteling aan zetten? 888 werkt niet.

    Ondertiteling kan worden ingesteld per zender.

    Druk op je afstandsbediening op de Opt knop en volg deze stappen:

    • Ga naar Ondertiteling en kies de gewenste taal
    • Druk op OK
    • Bevestig je selectie door nogmaals op de Opt knopt te drukken

    Let op: ondertiteling is alleen beschikbaar voor de onderstaande zenders:
    • NPO 1
    • SBS 6
    • RTL Z
    • VRT Ketnet
    • NDR
    • NPO 2
    • RTL 7
    • SBS 9
    • NPO Nieuws
    • ID
    • NPO 3
    • NET 5
    • Discovery
    • NPO Politiek
    • DisneyXD/Veronica
    • RTL 4
    • RTL 8
    • VRT Eén
    • NPO 1 Extra
    • RTL 5
    • TLC
    • VRT Canvas
    • WDR

  • Ik heb zwart beeld op mijn tv, hoe kan dit?
    De nieuwe software op de tv ontvanger zorgt voor efficiënter energiegebruik. Standaard staat de stand-by timer ingeschakeld. De ontvanger gaat hierdoor na 4 uur inactiviteit over naar stand-by modus. Wil je deze functie uitzetten, ga dan naar het instellingen menu naar stand-by timer en zet deze op uitgeschakeld.
  • Ik krijg een scherm te zien waarop klantcode en pincode gevraagd wordt. Wat moet ik doen?
    Je tv ontvanger maakt geen verbinding met ons netwerk. Om dit op te lossen handel als volgt: - Op de onderkant van de tv ontvanger zie je de tekt 'RESET' met ervoor een klein gaatje. Hierin zit de reset knop - met een paperclip of ander gelijksoortig voorwerp drukt u in het gaatje op de resetknop en hou deze zo'n 8 seconden ingedrukt - Als het TV-scherm zwart wordt kan je loslaten. De tv ontvanger start dan opnieuw op.
  • Kan ik de TV gids weergave aanpassen?
    De TV Gids kan op 2 manieren worden weergeven. Er is een variant waar de programma's horizontaal worden weergegeven, en een variant waar de programma's verticaal worden weergegeven. In de TV gids klik op de OPT/SUBS knop op de afstandsbediening om de weergave te wijzigen.
  • Kan ik de upgrade later of zelfs helemaal niet krijgen?
    Wij verbeteren continue onze producten en diensten. Zo blijven we actueel en klaar voor de toekomst. Al onze klanten krijgen daarom deze upgrade. Om de upgrade zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen is er voor gekozen deze op gezette en geplande tijden te laten plaatsvinden. Aanpassingen in dit schema zijn niet mogelijk.
  • Kan ik deze TV upgrade eerder krijgen?
    Om de upgrade zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen is er voor gekozen deze op gezette en geplande tijden te laten plaatsvinden. Aanpassingen in dit schema zijn niet mogelijk.
  • Kan ik mijn huidige opnames behouden?
    De opnames blijven helaas niet beschikbaar. Daarom informeren we je hier tijdig over. Bekijk je opnames voordat de upgrade plaatsvind. Na de upgrade heeft u 200 uur opname capaciteit beschikbaar, en kunt u uw favoriete programma's opnieuw voor opname selecteren. Opnames kunnen maximaal 1 jaar bewaard blijven.
  • Waar vind ik informatie over de bediening en instellingen van de interactieve tv-ontvanger?
    Alle informatie over de ontvanger vind je hier
  • Waarom vindt deze tv upgrade plaats?
    Wij willen dat onze klanten maximaal kunnen genieten van het TV-kijken. Kijken waar en wanneer je maar wilt. Kortom TV-kijken zoals het bedoeld is. Daarom krijgt je interactieve TV-box een software update. Na deze update bedien je je TV-box via een vernieuwde en overzichtelijke menustructuur en ook via de handige Caiway TV-app kun je ook al je favoriete programma's bekijken.
  • Wanneer vindt deze update voor mij exact plaats?
    3 weken voor uw upgrade ontvang je van ons een e-mail over de upgrade. Als je mobiele nummer bij ons bekend iss turen we de week voorafgaand aan de ugrade ook een SMS. Ons advies is om in te loggen in je Mijn Caiway omgeving om onder de optie 'Gegevens' je contactgegevens te updaten.
  • Wat gebeurt er met mijn opnames?
    De opnames blijven helaas niet beschikbaar. Daarom informeren we je hier tijdig over. Bekijk je opnames voordat de upgrade plaatsvind. Na de upgrade heeft u 200 uur opname capaciteit beschikbaar, en kunt u uw favoriete prgramma's opnieuw voor opname selecteren.
  • Wat moet ik doen als door de upgrade mijn tv ontvanger niet niet meer werkt?
    We gaan er vanuit dat je geen problemen ervaart door de upgrade. Mocht dit toch het geval zijn, reset de TV-box door de stroom kort te onderbreken. Mocht het dan nog niet werken neem dan met ons contact op.

Kom je er niet uit?

  • Stel je vraag via chat
  • Facebook
  • Telefonisch contact

    Liever iemand spreken?

    Toon telefoonnummer 088 2249 111
Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00.