Veelgestelde vragen - Facturen

 facturen - bekijken

  • Hoe bekijk ik mijn factuur?
    Je vindt facturen via je persoonlijke Mijn Caiway-pagina. Bekijk dit stappenplan voor uitleg.
  • Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?
    In Mijn Caiway staat achter de factuur of deze betaald is of niet. Ook vind je er een stappenplan waarin staat hoe je het openstaande saldo kunt zien. Als je via iDEAL of internetbankieren betaalt, duurt het minimaal 24 uur voordat je in Mijn Caiway ziet dat de factuur is betaald. Je kunt de overschrijving altijd bij je bank zelf checken.
  • Wanneer kan ik de nieuwe factuur op Mijn Caiway bekijken?
    Rond de 23e van elke maand wordt je nieuwe factuur online gezet.
  • Wat zijn mijn inloggegevens voor Mijn Caiway?
    De eerste keer dat je op Mijn Caiway inlogt, kun je de klantcode en het wachtwoord gebruiken die je per post (dit zijn twee losse brieven!) hebt ontvangen. Zodra je bent ingelogd, kun je bij ‘Mijn gegevens’ zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Ben je de inloggegevens kwijt? Bekijk dan onze pagina klantcode kwijt of wachtwoord kwijt.

facturen - factuur betalen

  • Hoe geef ik door dat mijn rekeningnummer is gewijzigd?
    • Door het wijzigingsformulier in te vullen.

    • Of door de wijziging per brief (mét handtekening) naar dit adres te versturen:


    Caiway

    Antwoordnummer 365

    3100 VB Schiedam

    Ook kun je bij jouw bank een machtigingsformulier ophalen en naar bovenstaand adres sturen. We gebruiken het nieuwe rekeningnummer vanaf de eerstvolgende factuur. Een eerder verzonden factuur en/of herinnering zullen wij niet meer incasseren en moet je dus zelf overmaken.

  • Hoe kan ik Caiway machtigen voor automatische incasso?
    Via Mijn Caiway: My Profile, wijzigen gegevens (onderaan de pagina). Of:


    Dit formulier kun je opsturen naar:

    Caiway

    Antwoordnummer 365

    3100 VB Schiedam


    Liever mailen? Scan het formulier in en mail het naar rekening@service.caiway.nl
  • Hoe kan ik de machtiging voor automatische incasso intrekken?
    Stuur ons een verzoek tot betaling via acceptgiro. Vergeet de brief niet te ondertekenen. Let op: je betaalt dan een toeslag van € 1,30 per factuur. Verstuur de brief naar:

    Caiway

    Antwoordnummer 365

    3100 VB Schiedam

    Liever mailen? Scan de brief in en mail deze naar rekening@service.caiway.nl
  • Wat is de betalingstermijn?
    Als je ons hebt gemachtigd, incasseren wij omstreeks de factuurdatum het factuurbedrag van de rekening. Heb je geen machtiging afgegeven? Dan dient het bedrag binnen 21 dagen na factuurdatum door Caiway te zijn ontvangen.
  • Wat is het rekeningnummer van Caiway?
    Dit zijn onze rekeninggegevens:

    • IBAN: NL15INGB0650369424

    • BIC: INGBNL2A

facturen - uitleg bij de factuur

facturen - betalingsachterstand

  • Heb ik een betalingsachterstand?
    Bij een betalingsachterstand sturen we altijd een betalingsherinnering, waarin het openstaande saldo staat. Je kunt deze informatie ook terugvinden in je persoonlijke Mijn Caiway-omgeving. Op de pagina openstaande facturen bekijken vind je meer info.
  • Hoe kan ik mijn factuur alsnog betalen?
    Als je hebt betaald voordat de herinnering is verstuurd, hoef je de herinneringskosten uiteraard niet te betalen. Het kan zijn dat wij de betaling niet hebben kunnen koppelen aan de juiste factuur. Als je ons een kopie van de overschrijving stuurt, kunnen we dit voor je controleren.
  • Ik heb de factuur al een tijdje geleden betaald, maar krijg nu een herinnering, inclusief herinneringskosten. Ben ik deze kosten verschuldigd?
    Waarschijnlijk hebben de herinnering en je betaling elkaar gekruist. Als dat zo is, hoef je de herinneringskosten uiteraard niet te betalen. Neem bij twijfel contact op met de Klantenservice.
  • Kan ik een betalingsachterstand in termijnen aflossen?
    Nee, dat is helaas niet mogelijk.

facturen - incassotraject

  • Ik heb een deel van de factuur betaald. Er staat nu een restbedrag open. Op mijn herinnering over dit restbedrag staan incassokosten. Zijn deze wel terecht?
    Je dient het volledige factuurbedrag op tijd te betalen. Gebeurt dat niet, dan blijft de factuur open staan. Omdat de betalingstermijn van die factuur is verstreken, komen de incassokosten voor jouw rekening, ook als er een deelbetaling is gedaan.
  • Ik heb geen herinnering ontvangen, ben ik deze incassokosten niet verschuldigd?
    Caiway verstuurt de herinnering per post. Ook in Mijn Caiway kun je altijd precies zien wat de openstaande facturen zijn. Conform onze Algemene Voorwaarden gaan wij er vanuit dat verstuurde kennisgevingen je bereiken. Je bent de incassokosten voor te late betaling dus wel aan ons verschuldigd.
  • Mag Caiway de incassokosten in rekening brengen?
    Ja, conform artikel 4.14 van de Algemene Voorwaarden is Caiway gerechtigd om bij het versturen van herinneringen wegens te late betaling kosten in rekening te brengen.
  • Wanneer start Caiway het incassotraject?
    Voor uitleg over het incassotraject, bekijk je de pagina incassotraject.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.