Een volledige (gratis) work-out voor thuis

vrijdag 24-04-2020
  • Wifi
  • Diensten

Fit blijven is in deze tijden een hele opgave. Nu de sportclubs en sportscholen dicht zijn, is in vorm blijven niet altijd even makkelijk. Om jou (en onszelf) in deze onstuimige tijden fit te houden, hebben we een full-body work-out voor je uiteengezet. Allemaal aan de hand van YouTube-video’s. Het enige dat jij nodig hebt, is een stevige internetverbinding.

De warm-up

Regel nummer één met sporten – ook thuis – is opwarmen! Zijn je spieren niet opgewarmd voordat je begint, dan riskeer je vervelende blessures en die wil je voorkomen. De onderstaande routine heb je in 5 minuten gedaan en bestaat uit een paar simpele rekoefeningen met wat cardio.

 


Lees ook:

Wat betekent het coronavirus voor onze dienstverlening.

Cardio

Cardio is niet aan iedereen besteed. Sommige sporters zweren erbij, anderen laten het liever links liggen. De onderstaande video is voor de net beginnende thuis-fitnessers een leuke, maar vooral korte cardio oefening. 

 

 

Voor wie zich liever in het zweet werkt zijn er ook nog genoeg lange cardio work-outs. Deze video’s, die wel 45 minuten kunnen duren, zijn al een work-out op zich. Dus wil je liever deze doen, bedenk dan wel dat het je flink uitput.

 

 

De perfecte push-up

De push-up is essentieel. Nu denk je misschien: ‘de push-up, iedereen weet toch hoe dat moet?’ en een beetje gelijk heb je. Veel mensen weten echter niet dat ‘ie best tricky kan zijn om goed te doen. Houding is alles, want wie een push-up verkeerd doet, kan het nog wel eens gaan voelen in haar of zijn rug. Begin door op je knieen te leunen en ga daarna pas voor de volledige push-up. Deze meneer legt het goed uit:


De rug aanpakken

Hoewel Simeon Panda overduidelijk heer en meester is in de sportschool, heeft de bodybuilder ook een paar goede home work-out video’s. In deze video legt hij op een heldere manier uit hoe je zonder dumbells je rug traint. Een handdoek is alles wat je nodig hebt.



Lees ook:

Virtueel je verjaardag vieren.


Armen trainen

In deze video zie je hoe je zonder gewichten armspieren traint. Dat je er wat aparte houdingen voor aanneemt moet je even voor lief nemen. Al zal niemand raar opkijken als jij thuis fit probeert te blijven. Zeker niet nu. 😉


Je benen trainen

Je benen trainen is ook thuis vrij makkelijk. Alleen al je lichaamsgewicht is meer dan genoeg. Daarnaast zijn je benen de grootste groep spieren in je lichaam, dus train ze goed. Met deze work-out voel je het na 10 minuten gegarandeerd branden:

 

Het buikspierkwartiertje 

De beruchte afsluiter van iedere training: het buikspierkwartier. Of in dit geval 10 minuten. Het is een hardnekkige mythe dat je met alleen een buikspierkwartier vet rond je buik verbrandt, maar het helpt wel je spieren te kweken. We hebben een mooie voor je uitgezocht, dus zet Spotify aan, kies een goed nummer en knallen maar. 💪


 

Internet

Zorg, om onderbrekingen tijdens je work-out te voorkomen, dat je een ruimte hebt waar je ongestoord kunt trainen. Daarnaast is het handig om een beetje stabiel internet te hebben. Gelukkig kunnen wij jou daarmee verder helpen. Met ons goedkoopste pakket kom je al een heel eind. Bekijk onze alles-in-1 pakketten hier.