Mobiel Mobiel

Caiway’s winkelmedewerker Jos geeft eerste hulp voor mobiel

dinsdag 21 mei 2024

Bij onze Caiway-winkels kan je altijd terecht voor persoonlijk advies en helpen we je graag als je een vraag hebt over mobiel. Daarnaast staan er een hoop demotoestellen voor je klaar om te proberen. In Schiedam geeft winkelmedewerker Jos graag service op maat. Lees meer over de vragen die Jos in de winkel krijgt. 

 

Jos Mannaart, 57, is Caiway’s winkelmedewerker in Schiedam. “De meeste mensen die bij ons binnenlopen hebben ergens hulp bij nodig. Ze kunnen bijvoorbeeld tijdelijk niet bellen of hebben moeite met het instellen van hun telefoon. Wij helpen ze dan graag, vrijwel alles kunnen we direct oplossen. Ook komen veel mensen in de winkel om een mobielabonnement af te sluiten. Wij zorgen dan dat deze gebruiksklaar wordt gemaakt voor internetten en bellen. Door de simkaart te plaatsen, gegevens over te zetten en e-mail in te stellen, willen wij onze klanten zoveel mogelijk ontzorgen.

 

Het is goed om te weten dat als je even geen tijd of zin hebt om naar de winkel te komen, je ook veel problemen zelf kan verhelpen. Online vind je antwoord op de meestgestelde vragen met antwoorden daarop. Je kan je vraag in het zoekveld intypen of aan de chatbot stellen.

 

Dit zijn de vaakst voorkomende vragen over mobiel in onze Caiway-winkel (+ de oplossingen!): 

 

Niet meer kunnen bellen naar of vanuit het buitenland, of naar een betaald servicenummer.

 

“Dit heeft meestal te maken met je buiten-bundel-limiet. In sommige gevallen zijn de kosten voor een telefoongesprek niet inbegrepen in je bundel — zie pagina 3 in het tarievenoverzicht. Die extra kosten kan je zelf in de hand houden. Standaard staat de buiten-bundel-limiet op 50,- ingesteld, sommige van onze klanten hebben ‘m op 0,- gezet. Als het niet lukt om een telefoongesprek te starten, is dat vaak omdat dat gesprek jouw limiet zou overschrijden of omdat je bellen in het buitenland hebt uitgezet in de Caiway Mobiel-app.”

 

Je kan je buiten-bundel-limiet zelf aanpassen. Log daarvoor in op de Caiway Mobiel-app.''

 

Hulp met het plaatsen of activeren van een simkaart.

 

Deze (Engelstalige) video laat je zien hoe je een simkaart in een iPhone plaatst. Of lees deze instructies in het Nederlands. Voor Android-telefoons werkt het net zo, al is elke Android-telefoon net een beetje anders. Uiteraard kun je hiervoor ook terecht bij ons in de winkel.

 

Hulp met het overzetten van gegevens naar een nieuwe telefoon.

 

“Dat klinkt inderdaad als een monsterklus, maar valt vaak best mee. Meestal begeleidt je nieuwe telefoon je in dit proces. Je kan ook een van onderstaande gidsen raadplegen.”

 

 

Bellen, sms’en en mobiel internetten werkt ineens allemaal niet meer.

 

“Staat de vliegtuigmodus misschien aan? Dat blokkeert alle in- en uitgaande verbindingen. Zet vliegtuigmodus uit door in het snelle-instellingen-menu op je telefoon te tikken op het vliegtuigicoontje (instructies voor Android / instructies voor iPhone).”

 

“Het kan ook zijn dat je abonnement bij ons geblokkeerd is omdat je een betalingsachterstand van ten minste twee maanden hebt. Daar heb je dan wel al bericht over gehad. Misschien heb je inmiddels zelfs je betalingsachterstand al ingehaald, maar moeten onze systemen jouw betalingen nog verwerken. Dat kan even duren. Om de blokkade alvast op te heffen, bel je onze klantenservice, of chat je met ons. Chatten is het handigst, dan kan je namelijk gelijk betalingsbewijzen uploaden. Lukt dit niet? Dan kun je altijd langs de winkel gaan.

 

Het instellen van je Caiway-e-mail op je telefoon lukt niet.

 

“Ook daarvoor hebben we online instructies klaarstaan. Die vind je hier.

 

Andere vragen? Of kom je er gewoon niet helemaal uit?

 

“Mogelijk heb je een ander probleem, of vind je het lastig om online instructies op te zoeken en op te volgen. Kom dan gerust naar een van onze winkels. Mijn collega’s en ik helpen je graag, daar zijn we voor! Ook hebben we op onze website een 'stappenplan bij storingen' gemaakt. Ook dit kun je te allen tijde raadplegen.

 

Ik zie klanten gewoon opfleuren als ik hun probleem voor ze kan oplossen. Dat is het leukste van mijn werk!

 
Schrijf je in voor de nieuwsbrief