Geen probleem te ingewikkeld voor Caiway’s In-Home-engineer Richard
Caiway levert snel glasvezelinternet. We willen dat je daar altijd gebruik van kan maken. De meeste netwerkproblemen die ontstaan bij klanten thuis - vaak veroorzaakt door andere apparaten - zijn snel op te lossen door onze klantenservice en monteurs. Maar heel zelden is er een netwerkprobleem waar iedereen zich het hoofd over breekt.
Dan start onze expert Richard Go zijn onderzoek. Want we geven niet zomaar op. Richard is Caiway’s ‘In-Home-engineer’: onderzoeker, technisch specialist en monteur ineen. Hij buigt zich over de meest ingewikkelde netwerkproblemen.
Specialistische kennis
"De monteurs van Caiway zijn erg kundig, ze kunnen bijna alles oplossen. Maar het is voor hen onmogelijk om in elk uitzonderlijk geval van de hoed en de rand te weten. Terwijl ons team juist alleen maar met uitzonderlijke gevallen te maken heeft. Ook hebben we korte lijntjes met de leveranciers van klantapparatuur. Zodoende komt in ons team alle specialistische kennis over thuisnetwerken, met wifi verbonden apparaten en klantapparatuur samen.”
Alles doornemen
“Eerst wil ik alles over het probleem weten. Ik neem alle informatie die al in het dossier staat door, en bel vaak collega’s die de klant al hebben proberen te helpen nog even na. Soms leidt dat al tot een oplossing. Zo niet, dan neem ik contact op met de klant. Ik vraag vriendelijk of die nog één keer precies met me wil doornemen wat er aan de hand is. Mij valt soms iets op dat een ander had gemist. Ik stel andere vragen.”
Bekende probleemveroorzakers en wat jij zelf kan doen
“Thuisnetwerkproblemen hebben vaak te maken met de indeling van een woning en hoe wifi-punten staan opgesteld en zijn geconfigureerd. Goed om te weten: meer is niet altijd beter. Laat je vooraf door ons adviseren over wifi-punten. Bij problemen is het goed om met onze klantenservice te delen wat je zelf aan netwerkapparatuur in huis hebt.”
>> Last van een internet- of tv-storing? Check onze storingspagina.
“Wat we ook vaak meemaken, is dat andere met internet verbonden apparaten problemen veroorzaken. Sonos-speakers, videodeurbellen, slimme lampen, robotstofzuigers. Het zit ‘m dan in de interactie van die apparaten met het modem. Je kan al je online apparaten een voor een uitschakelen, en kijken of daarmee je probleem is opgelost. Ook is het handig om vóór aanschaf even te googlelen of mensen ervaringen hebben met verstoringen die dat product veroorzaakt. Vaak worden op forums ook oplossingen daarvoor geboden.”
Extra blij
“We helpen je in elk geval graag. Het is voor mij persoonlijk uitdagend, omdat ik elke keer weer een nieuwe puzzel heb te leggen. Het geeft veel voldoening als ik iets voor een klant heb kunnen betekenen. Hun ongemak was vaak groot en de weg naar de oplossing misschien wel lang en hobbelig, ze zijn dan ook extra blij als het is verholpen. Ik maak weleens mee dat het hele gezin me in de deuropening staat uit te zwaaien."