Merk Communicatieadviseur

1,0 fte

Wil jij investeren in je toekomst én ben je een ondernemende professional met ambitie en doorzettingsvermogen? Bij DELTA Fiber Nederland kun je rekenen op een uitdagende loopbaan. Wij bieden je volop kansen om jezelf te ontwikkelen als persoon en als professional in je vakgebied. 

Wie zijn wij
DELTA Fiber Nederland (DFNL) loopt voorop in de glasvezel revolutie en wil voor zijn Telecom producten en diensten de beste keuze zijn voor haar bestaande en nieuwe klanten. Met veel plezier leveren wij dagelijks internet, tv en telefonie aan consumenten en ondernemers. Daarbij investeren we continu in onze organisatie en ons netwerk om nog meer klanten te kunnen bereiken, verspreid over heel Nederland! DELTA Fiber Nederland is de werkgever achter de merken DELTA en Caiway.

Voor brood naar de bakker. Voor glasvezelinternet en interactieve televisie naar Caiway. Als je die mindset weet te creëren, is je missie geslaagd. Maar we nemen ook met (iets) minder genoegen, want Caiway is van huis uit sterk in sommige gebieden, dus het zal nog even duren voordat heel Nederland ons aanbod weet te vinden. Dat aanbod verdient het trouwens wel om massaal omarmd te worden, want onze glasvezelverbindingen combineren hoge snelheid met bewezen betrouwbaarheid. Wil jij onze toch al snelle groei versnellen door on- en offline merkcampagnes te regisseren, door intern aan grote projecten jouw steentje vanuit communicatie bij te dragen?

Jouw nieuwe werk en afdeling
Als Merk Communicatie Adviseur ontwikkel en coördineer je merkcampagnes die Caiway stevig op de kaart zetten. Dat doe je niet solo, want je werkt intensief samen met onze media- en reclamebureaus die een flink mespuntje creativiteit inbrengen. Aan jou om te borgen dat die creativiteit effectief wordt aangewend, bijvoorbeeld door strakke briefings op te stellen, zodat bureaus weten welke kant we op willen en waarom. Je beoordeelt concepten en producties, geeft feedback vanuit merkperspectief en borgt dat de campagnes op tijd live gaan. Uiteraard stuur je altijd op de juiste balans tussen merkbelevenis en commercieel resultaat.

Daarnaast zijn er regelmatig interne projecten waar ons communicatieteam bij betrokken is. De klant staat bij Caiway voorop en zodra technische ontwikkelingen een effect hebben op de klant, dragen wij er zorg voor dat zij goed en zorgvuldig worden geïnformeerd – en denken we mee over hoe we dit doen.

Om tot goede campagnes te komen, ga je regelmatig intern de boer op en inventariseer je de wensen/ideeën van collega’s binnen marketing en sales. Bovendien zorg je ervoor dat ze gedurende de campagnes en projecten aligned blijven. Ook proactieve monitoring van de tussentijdse resultaten en bijsturen als die wat achterblijven, behoren tot de scope. Net als het intern uitdragen van de merkidentiteit (interne campagnes), zodat al onze medewerkers zich ontpoppen tot authentieke merkambassadeurs.

Jouw key verantwoordelijkheden

  • Opzetten, coördineren en uitvoeren van on- en offline merkcampagnes
  • Positief/kritisch sparringpartner zijn van externe media- en reclamebureaus en collega’s
  • Live zetten van campagnes, monitoren van de performance en bijsturen waar nodig
  • Sparringpartner voor de verschillende interne afdelingen
  • Uitvoeren van diverse projectmatige opdrachten t.b.v. communicatie met klanten en prospects
  • Intern ambassadeur van het merkdenken en alignen van alle collega’s

Wat je in ieder geval meeneemt

  • HBO werk- en denkniveau, liefst in de richting van marketing/communicatie
  • Minimaal 5 jaar communicatie-ervaring bij een reclamebureau of aan de adverteerderszijde
  • Ervaring met social media
  • Creativiteit
  • Copywriting skills
  • Energieke zelfstarter die actief naar verbinding zoekt

Dit ben jij
Een merkdenker. Maar vooral een merkdoener. We zoeken iemand die creatief is, goed kan schrijven en in concepten kan meedenken, maar tegelijkertijd  ‘het grotere merkplaatje’ snapt én weet hoe je dat vertaalt naar concrete campagnes. Die je bovendien naar de finish kunt brengen. Het schrijven van heldere briefings gaat je goed af, net als het beoordelen van creatieve concepten en het sturen op deadlines. Verder is het belangrijk dat je de dynamiek tussen on- en offline begrijpt, ervaring hebt in social, én daar samenhang in kunt creëren. Hoewel je als merkdenker het vizier vaak openzet voor de buitenwereld, vind je het ook leuk om collega’s uit te leggen waarom ‘gewoon goed’ zo’n ‘gewoon goede’ merkgedachte is.

Wij bieden
We bieden je uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals een collectieve ziektekostenverzekering en aantrekkelijke korting op bijvoorbeeld de abonnementskosten van jouw fitnessclub.  Met jouw Benefit Budget bepaal je zelf hoe je je arbeidsvoorwaarden inzet. Ook zijn er volop ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie. . En de sfeer? Die is open, informeel, no-nonsense en pionierend. Gewoon goed dus! Net als je salaris, de locatie waar je aan de slag gaat en de collega’s met wie je samenwerkt.

Interesse?
Ben je geïnteresseerd in deze functie? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatiebrief. Stuur ons je gegevens op via vacatures@deltafibernederland.nl.