Betalingen

Als u via automatische incasso betaalt, dan wordt het bedrag omstreeks de 23e van uw rekening afgeschreven. Het is helaas niet mogeljik om zelf te bepalen op welke datum de incasso plaatsvindt. Betaalt u via acceptgiro, dan ontvangt u deze rond dezelfde datum. Als u via automatische incasso betaalt informeert Caiway u 3 tot 6 dagen vóór de automatische incasso van uw factuur welk bedrag wij van uw rekening gaan afschrijven.

Naast automatische incasso kunt u op de volgende manieren betalen:

  1. Betalen via internetbankieren IBAN NL15INGB0650369424 onder vermelding van uw klantnummer en/of factuurnummer.
  2. iDEAL
  3. Contant of per pinbetaling in de Caiway Shop
  4. Per toegestuurde acceptgiro   

Veelgestelde vragen

    Wanneer kan ik de nieuwe factuur inzien op Mijn Caiway?

    Rond de 23e van elke maand wordt uw nieuwe factuur online gezet.

    Wat is de betalingstermijn?

    Als u een machtiging heeft afgegeven dan incasseren wij omstreeks de factuurdatum het factuurbedrag van uw rekening. Heeft u geen machtiging afgegeven dan dient het totaalbedrag van de factuur door Caiway ontvangen te zijn binnen 21 dagen na factuurdatum.

    Wat is het rekeningnummer van Caiway?

    Hieronder vindt u de betalingsgegevens van Caiway:

    1. IBAN: NL15INGB0650369424
    2. BIC: INGBNL2A

    Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?

    In Mijn Caiway staat achter uw factuur of deze betaald is of niet.
    Als u de factuur via iDEAL of internetbankieren betaalt, dan is dit pas in Mijn Caiway te zien als de betaling bij ons verwerkt is.
    Dit duurt minimaal 24 uur op werkdagen. Als u uw betaling wilt controleren, kunt u dat altijd via internetbankieren doen.

    Ik wil mijn betaalwijze aanpassen, hoe werkt dat?

    Machtiging automatische incasso:

    1. Via Mijn Caiway: My Profile, wijzigen gegevens. U kunt uw wijziging onderaan de pagina doorgeven.
    2. Via een machtigingsformulier bij de eigen bank.
    3. Via ons wijzigingsformulier.

    Het formulier kan gestuurd worden naar:
    Caiway
    Antwoordnummer 10010
    2670 VB Naaldwijk

    Of u kunt de brief inscannen en mailen naar rekening@service.caiway.nl

    Machtiging tot automatische incasso intrekken:
    Verzoek tot betaling via een acceptgiro dient u in te dienen via een brief met handtekening. Bij betaling anders dan automatische incasso, ontvangt u van Caiway een factuur met acceptgiro. Hiervoor bent u een toeslag van € 1,30 per factuur verschuldigd.

    De brief kan gestuurd worden naar:
    Caiway
    Antwoordnummer 10010
    2670 VB Naaldwijk

    Of u kunt de brief inscannen en mailen naar rekening@service.caiway.nl

    Mijn rekeningnummer is gewijzigd. Hoe kan ik dat doorgeven?

    Er zijn een aantal manieren om uw rekeningnummer aan te passen.

    1. U kunt een wijzigingsformulier invullen in de Caiway Shop.
    2. U kunt de wijziging per brief met handtekening versturen naar het onderstaande adres:
      Caiway
      Antwoordnummer 10010
      2670 VB Naaldwijk
    3. U kunt bij uw eigen bank een machtigingsformulier ophalen en opsturen naar het hierboven genoemde adres.


    Als uw rekeningnummer is gewijzigd, zullen wij het nieuwe rekeningnummer bij de eerstvolgende factuur gebruiken. Een al verzonden factuur en/of herinnering zullen wij niet incasseren, maar moet u zelf nog betalen.

    Hoe machtig ik Caiway voor de automatische incasso?

      1. Via Mijn Caiway: My Profile, wijzigen gegevens. U kunt uw wijziging onderaan de pagina doorgeven.
      2. Via een machtigingsformulier bij de eigen bank.
      3. Via ons wijzigingsformulier.


      Het formulier kan gestuurd worden naar:
      Caiway
      Antwoordnummer 10010
      2670 VB Naaldwijk

      Of u kunt de brief inscannen en mailen naar rekening@service.caiway.nl

        Hoe kan ik mijn machtiging tot incasso aan Caiway intrekken?

        Verzoek tot betaling via een acceptgiro dient u in te dienen via een brief met handtekening. Bij betaling anders dan automatische incasso, ontvangt u van Caiway een factuur met acceptgiro. Hiervoor bent u een toeslag van € 1,30 per factuur verschuldigd.

        De brief kan gestuurd worden naar:
        Caiway
        Antwoordnummer 10010
        2670 VB Naaldwijk

        Of u kunt de brief inscannen en mailen naar rekening@service.caiway.nl

        Waarom wordt mijn abonnement na één stornering omgezet van automatische incasso naar betalen via factuur met acceptgiro, inclusief toeslag?

        Als een incasso niet meer mogelijk is ivm een blokkade op uw rekening, wordt uw betaalwijze gewijzigd van automatische incasso naar een factuur met acceptgiro inclusief een toeslag van € 1,30 per factuur.

        Wat gebeurt er als het abonnementsgeld niet kan worden geïncasseerd?

        Als uw abonnementsgeld niet kan worden geïncasseerd, ontvangt u een herinnering. Hierin staat de reden van het mislukken van de automatische incasso.  Bij uitblijven van betaling na deze 1e herinnering ontvangt u een 2e herinnering. Voor iedere 2e herinnering worden extra incassokosten berekend van € 17,75.

        Binnen 15 dagen moet het verschuldigde bedrag bijgeschreven zijn op ons banknummer. Als u niet tijdig betaalt na de 2e herinnering wordt de levering van alle diensten aan u opgeschort.

        Ik heb een herinnering ontvangen, wat nu?

        Wanneer u van Caiway een herinnering en/of een blokkade heeft ontvangen geldt de volgende procedure:

        1. Na 21 dagen na facturatie nog niet betaald te hebben ontvangt u de eerste herinnering.
        2. Na 40 dagen na facturatie nog niet betaald te hebben ontvangt u de tweede herinnering, inclusief incassokosten.
        3. Na 60 dagen na facturatie nog niet betaald te hebben ontvangt u een afsluitfactuur. U wordt afgesloten. Alle openstaande kosten moeten volledig worden voldaan voordat u weer aangesloten mag en kan worden.

        Op mijn aanmaning staan incassokosten van €17,75 vermeld, wat is dit?

        Caiway heeft extra kosten indien facturen niet binnen de gestelde termijn betaald worden. Caiway heeft besloten om bij het versturen van de herinnering wegens te late betaling kosten in rekening te brengen aan u.

        Ik heb geen herinnering ontvangen, ben ik deze incassokosten niet verschuldigd?

        Caiway heeft de herinnering verstuurd per post. Ook in Mijn Caiway kunt u precies zien wat uw openstaande facturen zijn. Conform onze Algemene Voorwaarden art. 11 gaan wij er vanuit dat verstuurde kennisgevingen u bereiken. Derhalve bent u de incassokosten voor te late betaling verschuldigd.

        Mag Caiway de incassokosten in rekening brengen?

        Conform de Algemene Voorwaarden artikel 4.14 is Caiway gerechtigd om bij het versturen van herinneringen wegens te late betaling kosten in rekening te brengen.

        Hoe kan ik de betalingsachterstand en de afsluitkosten voldoen?

        De levering van uw diensten worden hervat na betaling van alle openstaande facturen incl. afsluitfactuur van € 80,00.
        Dit gebeurt binnen 2 werkdagen na het verwerken van de betaling. 

        Wilt u het iets versnellen? Mail ons dan een betaalbewijs naar spoed@service.caiway.nl.
        U kunt ook een kopie van uw bankafschrift faxen als bewijs van betaling. Ons faxnummer is 0174 638536. 

        Andere betalingsmogelijkheden zijn:

        1. Betalen via internetbankieren naar IBAN NL15INGB0650369424 onder vermelding van uw klantnummer en/of factuurnummer.
        2. Betalen via iDEAL
        3. Contant of per pinbetaling in de Caiway Shop

        Kan ik een betalingsachterstand in termijnen aflossen?

        Het is niet mogelijk om een betalingsachterstand in termijnen af te lossen.

        Ik sta onder bewindvoering, maar wil wat bestellen. Wat moet ik doen?

        Wanneer u als klant onder bewind staat of in de schuldhulpverlening zit, dient u altijd een akkoord te hebben van de persoon of instantie om wijzigingen door te voeren in uw Caiway abonnement. Zonder schriftelijk bewijs van de toestemming neemt Caiway deze wijzigingen niet in behandeling. Een bewijs van toestemming kan per mail worden verzonden naar spoed@service.caiway.nl.