Uitleg bij uw factuur

Op deze pagina vindt u uitleg over uw factuur. Selecteer waardoor uw factuur onduidelijk is zodat wij u verder op weg kunnen helpen

 

Krijgt u de factuur liever op een andere manier uitgelegd? Speel dan de video's hieronder af, of bekijk de voorbeeldfactuur Alles-in-1 Glas of de voorbeeldfactuur Alles-in-1 HD.

 

 

Veelgestelde vragen

Mijn factuur is hoger dan verwacht

Dat uw factuur hoger is dan u verwachtte kan meerdere redenen hebben. Waarom is uw factuur hoger uitgevallen?

  1. Het is mijn eerste factuur
  2. Ik heb recent iets gewijzigd
  3. Ik heb hoge belkosten

Wanneer kan ik de nieuwe factuur inzien op Mijn Caiway?

Rond de 23e van elke maand wordt uw nieuwe factuur online gezet.

Hoe bekijk ik mijn factuur?

U bekijkt uw factuur via uw persoonlijke ''Mijn Caiway'' pagina. Hoe u dit doet en waar u dit kunt vinden is uitgewerkt in dit stappenplan.

Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?

In Mijn Caiway staat achter uw factuur of deze betaald is of niet.
Als u de factuur via iDEAL of internetbankieren betaalt, dan is dit pas in Mijn Caiway te zien, als de betaling bij ons verwerkt is.
Dit duurt minimaal 24 uur op werkdagen. Als u uw betaling wilt controleren, kunt u dat altijd via internetbankieren doen.

Ik heb openstaande facturen, wat nu?

Wanneer u een openstaande factuur nog niet heeft betaald heeft ontvangt u na 21 dagen een eerste herinnering. Het is belangrijk dat u weet van welke maand de factuur is en wat het bedrag is van de openstaande factuur. In het stappenplan openstaande facturen bekijken leggen wij u uit hoe u uw openstaande facturen kunt bekijken.

Zijn de kosten op mijn factuur inclusief of exclusief BTW?

De getoonde kosten op de factuur zijn exclusief BTW. Het getoonde totaalbedrag onderaan de factuur zijn inclusief BTW en tonen uw abonnementskosten.

Ik heb een factuur ontvangen na mijn opzegging, hoe kan dit?

Wanneer u reeds heeft opgezegd bij Caiway, kan het voorkomen dat uw abonnementskosten nog op de factuur staan. Een voorbeeld hiervan zijn de belkosten. Deze situatie hebben wij voor u uitgewerkt in een voorbeeldfactuur bij opzegging van diensten; eindafrekening belkosten.

Wanneer u als klant in het begin van de maand een opzegging heeft gedaan zult u een factuur voor de gehele maand ontvangen. Eventueel teveel gerekende abonnementskosten voor dagen in de maand waarin gebruik van het abonnement meer maakte zullen worden teruggestort.

Bijvoorbeeld: U heeft 11 november opgezegd. Rond de facturatieperiode ontvangt u dan nog een factuur voor 11 dagen december, omdat uw diensten zullen doorlopen tot en met een maand nadat u uw opzegging heeft doorgegeven.

Tevens kunt u een factuur ontvangen wanneer u apparatuur in bruikleen heeft en deze niet retourneert naar Caiway. U wordt per brief op de hoogte gesteld van het moeten retourneren van apparatuur. Wanneer de apparatuur een maand na opzegging nog niet is geretourneerd, ontvangt u een factuur voor deze apparatuurskosten.