Verhuizen

Gaat u binnenkort verhuizen? Dan is het wel zo prettig dat uw aansluiting voor internet, televisie en telefoon direct werkt op uw nieuwe adres. Geef daarom op tijd uw verhuizing door en Caiway zorgt ervoor dat het wordt geregeld. U hoeft enkel uw apparatuur nog aan te sluiten in uw nieuwe woning. Veelgestelde vragen vindt u onderaan deze pagina.

Stap 1. Geef de verhuizing door

Geef uw verhuizing uiterlijk twee weken van tevoren door aan ons. Vermeld hierbij het e-mailadres en telefoonnummer waarop u te bereiken bent. Zo kunnen wij contact met u opnemen als wij vragen hebben over uw verhuizing. U kunt uw verhuizing online, schriftelijk of telefonisch doorgeven.

Wij zorgen er dan voor dat de aansluiting op uw nieuwe adres wordt geactiveerd op de door u aangegeven verhuisdatum. De aansluiting op uw oude adres heffen we daarna op.

Stap 1. Geef de verhuizing door

Stap 2. Verhuisbevestiging

Na indienen van uw verhuizing ontvangt u per brief een bevestiging van uw verhuizing.

Stap 2. Verhuisbevestiging

Stap 3. Welke spullen neem ik mee?

Meenemen naar de nieuwe woning
Neem uw digitale ontvanger, het modem, de smartcard en alle materialen en kabels uit de oude woning mee naar de nieuwe woning.

Achterlaten in de oude woning
Als u in uw oude woning een glasvezelaansluiting heeft, laat deze dan achter. Deze maakt onderdeel uit van uw woning, net zoals de wandcontactdozen. Zie hiervoor de afbeeldingen links. Doorgaans heeft u één glasvezelaansluiting (normaal gesproken afbeelding A, tenzij u in Krimpen a/d IJssel of Loenen a/d vecht woont, dan is het afbeelding B) en meerdere coax-aansluitingen (afbeeldingen C en D) in uw woning. 

Nieuwe kabels
Gaat u in uw nieuwe woning nieuwe kabels aanleggen? Maak dan gebruik van materiaal met het kwaliteitskeurmerk Kabel Keur. Hierdoor kunt u optimaal genieten van de hoge beeldkwaliteit die Caiway u biedt. U kunt dit materiaal kopen in de Caiway Shop te Naaldwijk en/of Almelo en bij de betere vakhandel.

Kijk anders ook op kabelkeur.nl voor meer informatie of voor meer verkooppunten.

Stap 3. Welke spullen neem ik mee?

Stap 4. Op de verhuisdag

Caiway heeft uw aansluiting gereed gemaakt op uw nieuwe adres. U hoeft enkel nog uw internet, televisie en telefoon aan te sluiten. Mocht u er niet uitkomen, dan staan onze medewerkers altijd voor u klaar om u verder te helpen met het aansluiten. 

Maak gebruik van onze handige installatieservice als u zelf geen tijd heeft of het moeilijk vindt om alle apparaten aan te sluiten in uw nieuwe woning. Onze monteurs staan klaar om u ook te helpen met uiteenlopende elektronicavragen en -klussen.

Stap 4. Op de verhuisdag

Stap 5. Gefeliciteerd!

U kunt op uw nieuwe adres genieten van snel en stabiel internet, haarscherp beeld op uw televisie en telefonie. Namens Caiway wensen wij u veel geluk, gezondheid en plezier in uw nieuwe woning.

Stap 5. Gefeliciteerd!

Veelgestelde vragen

Is Caiway beschikbaar op mijn nieuwe adres?

Doe de postcodecheck. Is uw huidige abonnement niet beschikbaar? Of zijn onze diensten helemaal niet beschikbaar op uw nieuwe adres? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan kijken we samen welke mogelijkheden er zijn.

Er zit geen aansluiting in mijn nieuwe woning. Waar kan ik deze aanvragen?

Geen probleem. U kunt via mijnaansluiting.nl eenvoudig een nieuwe aansluiting aanvragen.

Behoud ik mijn telefoonnummer en e-mailadres als ik verhuis?

Verhuist u binnen uw huidige netnummergebied? Dan kunt u uw telefoonnummer zonder problemen behouden. Verhuist u naar een ander netnummergebied? Dan kunt u uw telefoonnummer helaas niet behouden. U krijgt dan een nieuw telefoonnummer. Over uw Caiway e-mailadres hoeft u zich geen zorgen te maken, die kunt u gewoon meenemen.

Kan ik mijn verhuizing wijzigen?

Verhuist u op een andere datum? Of is het adres toch iets anders dan u dacht? Dat kan gebeuren. Neem dan contact op met onze klantenservice. Samen kijken we welke mogelijkheden er zijn om uw verhuizing te wijzigen.

Iemand anders blijft wonen op het adres en wil graag mijn abonnement overnemen. Kan dat?

Ja, in sommige gevallen is dit mogelijk. U kunt uw contract dan overdagen. Kijk voor meer informatie op de pagina Abonnement overnemen. Let op! Al uw diensten worden door de nieuwe contractant overgenomen.

Moet ik mijn apparatuur terugsturen als ik verhuis?

Als u apparatuur terug moet sturen dan laten wij u dit altijd weten. We geven hierbij aan om welke apparatuur het gaat, en naar welk adres deze opgestuurd kan worden.

Neem ik alles automatisch mee naar mijn nieuwe adres?

Ja, als u bij ons een verhuizing indient worden alle diensten automatisch overgezet naar uw nieuwe adres. U hoeft zich dus nergens zorgen over te maken. Wilt u bepaalde diensten niet meeverhuizen? Neem dan contact met ons op.