Spamfilter

Op deze pagina vindt u alle informatie over de e-mail dienst Spamfilter
 

  1. Hoe werkt het spamfilter?
    De laatste tijd wordt er steeds meer spam (ongewenste reclame e-mail) verstuurd. U kunt voor het hoofdaccount en voor de extra e-mailaccounts instellen of u spam wilt laten filteren. De dienst spamfilter kunt u online aanvragen. Dit kunt u doen via Mijn Caiway. Na het aanmelden zal deze dienst binnen enkele minuten werken. Instellingen van de dienst spamfilter kunt u ook via de servicepagina Mijn Caiway aanpassen aan uw wensen.
  2. Hoe vraag ik het spamfilter aan of zeg ik het op?
    Voor het aanvragen of stopzetten van de dienst spamfilter, voor het hoofdaccount, gaat u naar Mijn Caiway: klik op My Internet en dan op Diensten. Ook een eventuele opzegging zal na enkele minuten zijn verwerkt. U kunt na het aanvragen de instellingen van deze dienst aanpassen naar bijvoorbeeld de optie blokkeren. Voor het wijzigen van de instellingen van dienst virusvrij voor het hoofdaccount gaat u ook naar Mijn Caiway.
  3. Is het spamfilter 100% effectief?
    Dit is nooit te garanderen. Het is mogelijk dat er af en toe nog een ongewenst e-mailbericht doorheen glipt. Het spamfilter wordt regelmatig aangepast om de effectiviteit verder te verhogen.
  4. Kan het zijn dat e-mail onterecht wordt gezien als spam?
    Het kan voorkomen dat sommige e-mailberichten ten onrechte worden aangezien als spam. U kunt het spamfilter zo instellen dat alle e-mailberichten, die worden aangemerkt als spam, in een apart mailbox terecht komen. Deze extra box kunt u via de webmail mogelijkheid bekijken. Vanuit deze box is het mogelijk om gewenste e-mailberichten alsnog door te sturen naar uw eigen e-mailadres.
  5. Is het spamfilter aan te vragen voor elke abonnementsvorm? Wat kost het?
    Ja, voor elke abonnementsvorm kunt u het spamfilter aanvragen. Het spamfilter is gratis beschikbaar voor het hoofd e-mailaccount van alle kabelinternet-abonnementen. Voor de extra e-mailaccounts kost deze dienst € 4,15 per maand, ongeacht het aantal extra accounts. Om het spamfilter in te schakelen logt u in op https://mijn.caiway.nl/, hier gaat u naar “My Internet”. Hier kiest u voor “Beheer Hoofdaccount” of “Extra Emailadressen” afhankelijk van welke u wilt aanpassen. Gebruik de knop achter VirusVrij/Spamfilter om de filters in of uit te schakelen.
  6. Hoe werkt het filter voor uitgaande e-mail?
    Al uw uitgaande e-mail, inclusief attachment/bijlage, wordt door het filter gecontroleerd op de aanwezigheid van virussen en spam. Als er een spam- of virusbericht wordt gedetecteerd, blokkeert Caiway direct de verzending. Verschillende virusscanners bewaken uw e-mail. Hierdoor is de kans dat een virus wordt ontdekt heel groot. Voor de meest optimale bescherming worden deze scanners continu voorzien van actuele virusinformatie.
  7. Hoe activeer ik het filter voor uitgaande e-mail op mijn eigen e-mailadres?
    Het filter voor uitgaande e-mail is gratis voor alle internetklanten van Caiway en wordt automatisch toegepast. U hoeft zich hier dus niet voor aan te melden.
  8. Hoe snel herkent het filter voor uitgaande mail nieuwe virussen?
    Het filter voor uitgaande e-mail maakt gebruik van verschillende scanners die voortdurend worden voorzien van de nieuwste spam- en virusinformatie. Veelal enkele uren na een uitbraak van een nieuw virus en de opname hiervan in diverse virusdatabases, worden virussen herkend in uw uitgaande e-mail.
  9. Geeft het filter voor uitgaande e-mail 100% garantie dat ik geen virussen kan verspreiden?
    Nee, 100% garantie kan nooit gegeven worden. Wij proberen de dienst zo optimaal mogelijk te laten functioneren. In de praktijk is de kans dat u een virus meestuurt met een e-mailbericht zeer klein.
  10. Kan het zijn dat een e-mail onterecht geblokkeerd wordt?
    Het kan voorkomen dat sommige e-mailberichten ten onrechte worden geblokkeerd door het filter. In dit geval kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Deze zogenaamde “quarantaine berichten” worden maximaal 14 dagen bewaard. Blijkt dat uw bericht geen virus bevat, dan kunnen wij u uw e-mail alsnog toesturen.