Kan geen Wifi-verbinding maken

Wanneer u geen Wifi-verbinding kunt maken adviseren wij u het volgende stappenplan te volgen om deze opnieuw in te stellen. Controleer allereerst of u helemaal geen verbinding meer kunt maken, of alleen met uw eigen netwerk niet.

  1. Ik kan helemaal geen verbinding meer maken.
    Als u helemaal geen draadloze netwerken meer ziet zit het probleem waarschijnlijk in de instellingen of de hardware van het apparaat. Neem contact op met de leverancier of fabrikant van het apparaat om het probleem op te lossen.
  2. Ik kan geen verbinding meer maken met mijn eigen netwerk
    Volg het onderstaande stappenplan.

Stap 1. Herstart uw router.

Wij vragen u allereerst uw router te resetten. Dit doet u door uw router geheel stroomloos te maken en de stekker uit het stopcontact te halen. De router is het apparaat wat achter het modem is aangesloten. Haal deze gedurende 60 seconden van de stroom.

Plaats deze vervolgens weer terug op de stroom. Wanneer uw router weer volledig is opgestart en alle lampjes weer branden, vragen wij u te controleren of u weer verbinding kunt maken. Als dit niet het geval is gaat u door naar stap 2.


Stap 2. Maak uw modem geheel stroomloos. 

Haal het modem van de stroom gedurende 60 seconden. Plaats deze vervolgens weer terug. Controleer vervolgens of het probleem nog steeds speelt wanneer het modem weer volledig is opgestart. Ga vervolgens door naar stap 3.

 

Stap 3. Herstel de Wifi-verbinding.

Dit doet u door uw apparaat opnieuw te verbinden met de Wifi-router. Hoe u per apparaat een Wifi-verbinding opstelt vindt u op de pagina Wifi-verbinding maken. Indien dit nog steeds niet lukt vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice van Caiway. Vermeld aan de medewerker welke stappen u reeds heeft ondernomen, zodat u zo goed mogelijk kunt worden geholpen