Wijzigingen 2021

Per 1 maart 2021 voeren wij een aantal wijzigingen door in onze diensten. Hieronder vind je een overzicht van de wijzigingen.

Tarieven abonnementen

Informatie over de tariefswijziging van je abonnement vind je in de brief of e-mail die je van ons hebt ontvangen. Hierin vind je zowel het huidige als het nieuwe tarief dat op jouw abonnement van toepassing is. Staat er in jouw brief of e-mail geen nieuw tarief? Dan verandert het tarief van je abonnement niet.

Tarieven vaste telefonie

Het start- en minuuttarief voor vaste telefonie gaat van 12 cent naar 14 cent. Heb je een belbundel? De tarieven van onze belbundels blijven ongewijzigd. 

Internetsnelheid omhoog en naamswijziging

Per 1 maart 2021 verhogen we de internetsnelheid voor een aantal van onze internetpakketten. De snelheidsverhoging op alle glasvezelpakketten wordt automatisch doorgevoerd. Je hoeft er zelf niets voor te doen. Om van de snelheidsverhoging op onze coax-internetpakketten gebruik te kunnen maken, moet u uw modem herstarten. Dit doet u door uw modem minimaal 2 minuten van de stroom af te halen.

Om te zorgen dat iedereen op 1 maart 2021 de nieuwe internetsnelheid heeft, zijn we eind december al gestart met het verhogen van de internetsnelheid in onze systemen. Het kan dus zijn dat jouw internetsnelheid al eerder dan 1 maart is verhoogd. Van sommige pakketten verandert ook de naam. Informatie over de snelheidsverhoging en eventuele naamswijziging vind je in de brief of e-mail die je van ons hebt ontvangen.

Je Internet is al razendsnel. Wil je ook perfecte wifi? Klik hier

 

Wijziging algemene voorwaarden

We hebben onze Algemene Voorwaarden per 1 maart 2021 op een aantal punten aangepast en uitgebreid. Ook hebben we de artikelen duidelijker verwoord en/of opnieuw ingedeeld, waardoor de leesbaarheid van de Algemene Voorwaarden is verbeterd. Je kunt de laatste versie van onze Algemene Voorwaarden hier downloaden. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  • We hebben de bepalingen over de netwerkaansluiting, overmachtssituaties, ingangsdatum betalingsverplichting, wettelijke bedenktermijn en de beschikbaarheid van onze diensten uitgebreid en verduidelijkt.
  • We hebben een installatie-servicebepaling toegevoegd.
  • We hebben de klachtbepaling uitgebreid met de mogelijkheid om klachten via de website in te dienen.
  • We hebben de ingangsdatum van de betalingsverplichting toegevoegd en gespecificeerd per situatie.
  • We hebben een bepaling toegevoegd met betrekking tot het vermelden en opnemen van klanten in de elektronische telefoongids en nummerinformatiediensten.
  • We hebben een bepaling over prijsinflatiecorrectie toegevoegd, conform de CBS-consumentenprijsindex.
  • We hebben een bepaling toegevoegd over de overstapservice, inclusief de e-mail-behoud-service.
Iedere maand 5,- combikorting + andere voordelen? Combineer en profiteer!

   

Veelgestelde vragen

  • Wanneer gaan de wijzigingen in?

    De wijzigingen gelden vanaf 1 maart 2021.

  • Waarom wijzigen de tarieven?
    Wij vinden het belangrijk dat je optimaal gebruik kunt blijven maken van onze producten en diensten. Daarom blijven we onze producten en diensten, technische systemen en online omgevingen voortdurend door ontwikkelen. Ook op het gebied van beveiliging van data en systemen blijven we steeds ontwikkelen en vernieuwen. Samen met de stijging van de vaste kosten voor het leveren van onze producten en diensten, bijvoorbeeld de kosten voor doorgifte van tv-zenders, leidt dit tot een tariefwijziging op abonnementen.
  • Wanneer zie ik het nieuwe tarief op mijn factuur terug?
    Het nieuwe tarief vind je terug op de factuur over maart 2021. Deze factuur wordt eind februari naar het door Caiway toegekende e-mailadres gestuurd. Je kunt je factuur ook inzien op jouw persoonlijke pagina Mijn Caiway.
  • Ik herken het bedrag van mijn abonnement niet dat in de brief/e-mail staat.

    Het bedrag dat in de brief/e-mail staat is het abonnementsbedrag van je basisdienst incl. BTW. Op je factuur staat bij je basisdienst het bedrag excl. BTW.

    Het totaalbedrag van je factuur kan ook afwijken van het abonnementsbedrag dat in de brief/e-mail staat, doordat er naast de basisdienst ook extra diensten in rekening worden gebracht, zoals een extra zenderpakket of een belbundel bijvoorbeeld.

  • Hoe is de factuur precies opgebouwd?
    Bekijk de voorbeeldfactuur met toelichting.
  • Waar kan ik zien welke diensten ik precies afneem?
    Op jouw persoonlijke pagina Mijn Caiway kun je precies inzien welk abonnement en eventuele extra diensten je afneemt.
  • Ontvang ik een nieuw jaarcontract door deze wijzigingen?
    Nee, je krijgt geen nieuw jaarcontract. De looptijd van jouw contract blijft ongewijzigd.  
  • Gaan de wijzigingen automatisch in?
    Ja. Op 1 maart 2021 worden de wijzigingen doorgevoerd. Wij zorgen ervoor dat jouw abonnement op 1 maart 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.
  • Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
    In verband met de wijziging(en) in jouw abonnement(en) heb je het recht om deze kosteloos tot 1 maart 2021 te wijzigen of eventueel op te zeggen via onze klantenservice. Ook als je een jaarcontract hebt. Je kunt hiervoor met ons contact opnemen via telefoonnummer 088-2249 111. Kies in het keuzemenu optie 3 en daarna optie 5.

Nog beter internet + Combikorting: slim bekeken!

Wil je genieten van nog beter internet en een aantrekkelijke korting op je abonnement? Misschien zijn onze Slimme Wifi Boosters of Combikorting bij Caiway Mobiel iets voor jou?

pakketten

3 Slimme Wifi Boosters van 169,- voor 129,-

Met de 3 Slimme Wifi Boosters van Caiway vergroot je het wifi-bereik van je modem, zodat je echt overal in huis snel internet hebt. Zeg dag tegen slecht bereik en trage wifi! De 3 Slimme Wifi Boosters met geavanceerde Deco Mesh Technologie werken samen om één groot dekkend Wifi netwerk met een enkele netwerknaam op te zetten. De 3 Slimme Wifi Boosters zijn van het merk TP-link, model Deco M5 en zijn in meerdere reviews als zeer goed ervaren. Aansluiten is een fluitje van een cent met de Deco App. Profiteer nu van overal snel internet: van de keuken tot de zolder!

Lees meer en bestel

Combineer en profiteer!

Als klant van Caiway heb je het slim bekeken door te kiezen voor ons razendsnelle internet. Kies nu ook voor Caiway Mobiel en profiteer elke maand van 5,- combikorting op je internetfactuur én van slimme mobiele deals op het best geteste netwerk van Nederland. Tijdelijke slimme deals:

✔ 10,- per maand voor 6 GB, onbeperkt bellen en 50 sms’jes
    (Na 12 maanden: 15,- per maand – inclusief 5,- combikorting).
Liever meer of minder data?
    Kies uit databundels van 1 GB tot en met 30 GB
Bellen en internet via het best geteste mobiele netwerk van Nederland.
Bekijk jouw aanbod