Gecodeerd signaal

Krijg je de melding ‘Gecodeerd signaal’ te zien? Meestal komt dit doordat je CI+ module geen verbinding heeft met je TV. Als dat zo is, is het makkelijk op te lossen. Hoe? Door onderstaande stappen te doorlopen. Als het goed is, zie je straks dus je favoriete programma’s weer.

Stap 1. Controleer of je televisie geschikt is voor CI+

  1. Zoek in de handleiding van je televisie naar Common Interface.
  2. Controleer of er achter Common Interface CI+ staat.
  3. Is dit niet zo, dan is jouw televisie mogelijk niet geschikt voor CI+. Neem bij twijfel contact op met de leverancier.
  4. Is je televisie wel geschikt? Ga dan snel naar stap 2.

Stap 2. controleer of de software van je televisie up to date is


  1. Raadpleeg de handleiding van je televisie.
  2. Zoek een optie die software bijwerken, systeem bijwerken, software-update of iets vergelijkbaars heet.
  3. Werk de software, indien deze nog niet bijgewerkt is, alsnog bij.

Stap 3. controleer of de software van de CI+ CAM up to date is

  1. Zoek in het menu naar de optie CA operator.
  2. Selecteer de optie CI+ module software upgrade of iets vergelijkbaars.

Stap 4. Controleer of de module in een andere TV wél werkt


  1. Plaats de module in een andere televisie.
  2. Werkt de module in de andere televisie wel? Dan zit het probleem mogelijk in de televisie zelf. Je kunt het beste contact opnemen met de tv-leverancier.
  3. Werkt de module niet in de andere televisie? Neem dan contact op met de Caiway Klantenservice.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).