STAP EENVOUDIG OVER IN 3 STAPPEN

Overstappen kan eng zijn en we begrijpen dat het misschien wat zorgen met zich mee brengt. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat het goed gaat en weet wat er gaat gebeuren. Heb je een vraag of wil je advies neem dan contact met ons op. Je kunt ons bellen, met ons chatten en zelfs een bericht via WhatsApp sturen. 

JE OVERSTAP IS ZO GEREGELD



CONTROLEER JE CONTRACT

 

Controleer het contract en opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zit je nog vast aan je huidige contract? Dan kun je jouw Internet & TV pakket alsnog bestellen met een gewenste ingangsdatum. Of zet de overstapwekker.



BESTEL JE INTERNET & TV PAKKET

 Kies het Internet & TV pakket dat bij je past en bestel eenvoudig en snel online. Je kan je eigen ingangsdatum kiezen; tot wel 6 maanden vooruit.


HUIDIGE CONTRACT OPZEGGEN

 

Neem contact op met je huidige aanbieder en zeg je contract op. Je kunt ook de handige opzegkaart gebruiken.

Download het opzegformulier

Wat gebeurt er nadat ik een pakket besteld heb?

Je ontvangt een bevestiging

Deze ontvang je direct nadat je besteld hebt. Als jouw bestelling verwerkt is, word je per sms/e-mail op de hoogte gebracht van het verloop van je bestelling.

Je pakket wordt binnen 2 weken geleverd

Dit geldt niet wanneer je gekozen hebt voor een latere ingangsdatum van je abonnement. Via Track & Trace kun je je pakket volgen. Deze ontvang je ook per sms/e-mail.

Aansluiten en genieten

Als de glasvezeldiensten gereed zijn op je adres, meestal na zo’n 5 werkdagen, installeer je het pakket. Het is heel eenvoudig. Kom je er niet uit, dan helpen we je verder.

Heb je een installatiemonteur besteld?

Hij neemt ruim voor tijd contact met je op voor het maken van een afspraak.

gewoon 100% installatie garantie


Eenvoudig te installeren


De installatie van het pakket is eenvoudig. Je ontvangt een duidelijke handleiding voor de installatie en we hebben filmpjes die je ook kunnen helpen. Lukt de installatie toch niet, dan helpen we graag verder.

Bekijk de handleiding


Installatie door een monteur


Heb je liever dat de installatie van jouw pakket direct door een monteur wordt geregeld? Geen probleem! Voeg dan installatie door een monteur toe aan je winkelmand.


Wat betekent overstappen op glasvezel voor:

internet 

  • Heb ik nieuwe kabels nodig voor internet via glasvezel?

    In de meeste gevallen is het niet nodig om nieuwe kabels aan te leggen en kun je de netwerkkabels hergebruiken. Bijvoorbeeld als je een directe bekabelde verbinding wilt of als je een tweede wifi-punt in huis hebt. 

  • Kan ik mijn e-mailadres van mijn huidige provider behouden?

    Het is helaas niet mogelijk om het e-mailadres van je huidige provider mee te nemen. Je ontvangt automatisch een Caiway e-mailadres, maar je bent niet verplicht om deze te gebruiken. Tip: maak gratis een e-mailadres aan bij een onafhankelijke aanbieder zoals Gmail of Outlook. Deze kan je direct aanmaken en alvast je contactpersonen informeren. 

  • Kan ik hulp krijgen bij de installatie?
    Je ontvangt van ons op tijd het installatiepakket. Deze installeer je stap voor stap met een duidelijke handleiding. Ook hebben wij instructievideo’s. Kom je er niet uit, dan helpen wij je graag verder. 

Televisie

  • Heb ik nieuwe kabels nodig voor Interactieve TV?

    Als er al een netwerkkabel in huis ligt, dan kan je deze gewoon hergebruiken. In alle andere gevallen is het nodig om een netwerkkabel aan te leggen vanaf het glasmodem naar de plaats waar de interactieve tv-ontvanger komt te staan. 

  • Hoe kijk ik tv op mijn overige televisies in huis?

    Afhankelijk van het pakket ontvang je een of twee interactieve tv ontvangers. Je kunt bij Caiway een extra interactieve tv ontvanger tegen betaling bestellen. Daarnaast kun je gebruikmaken van de gratis online Caiway app. Hiermee kun je overal in huis én onderweg online tv-kijken en nog veel meer! 

    Is er een coax-aansluiting op jouw adres, dan kan je op je overige tv’s digitale televisie via de kabel kijken.

  • Moet ik nog zelf apparatuur aanschaffen?
    Als je een Internet & TV glasvezelpakket bestelt, dan ontvang je een interactieve tv-ontvanger (als je deze nog niet had). Deze blijft in eigendom van Caiway. 

vast bellen

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen?

    Je kunt je huidige telefoonnummer meenemen. Dit geef je bij je bestelling aan. Het overzetten van het telefoonnummer duurt maximaal 1 werkdag nadat de diensten geactiveerd zijn. Via sms en/of e-mail houden we je op de hoogte. Controleer altijd bij je huidige provider of je abonnement automatisch stopt.

  • Wordt vast bellen standaard meegeleverd?

    Telefonie wordt niet standaard meegeleverd. Bel je graag via de vaste lijn, dan kan je telefonie voor € 2,50 p/mnd aan je bestelling toevoegen.

  • Hoeveel telefoonlijnen kan ik krijgen?
    Je kunt bij ons maximaal 1 telefoonlijn krijgen en dus ook 1 telefoonnummer.