Monteur
Hier vind je alle informatie over onze installatiemonteurs
Samenwerking met Guidion
Wat doet de monteur
Voorbereiden op de afspraak
Afspraak maken of wijzigen
Top dat je bij een bestelling bij ons hebt gedaan! De volgende stap is natuurlijk het installeren van je pakket. Je kan het installatiepakket zelf installeren of je kan gebruik maken van een installatiemonteur. Hier vind je alle informatie over jouw monteursafspraak. Van het maken of wijzigen van een afspraak tot wat je kan verwachten tijdens de afspraak.
Ga je liever zelf aan de slag met het installeren van je pakket? Dan vind je hier onze handige stappenplannen en tips.
Caiway monteurs
Is je huisaansluiting gereed? Dan sturen wij twee weken voor de wensdatum het installatiepakket naar je toe. Wanneer je gekozen hebt voor een installatiemonteur maak je zelf een afspraak met Guidion.
Wie is guidion?
Guidion is de installatiepartner van Caiway. Zij weten alles over de installatie van onze diensten en verzorgen de aansluiting van internet, televisie en telefonie in jouw woning. De installatiemonteurs van Guidion zijn gecertificeerde specialisten. Ze controleren of alles werkt voordat ze weer weg gaan. Op deze manier weet je zeker dat je na de installatie gelijk kan genieten van onze diensten. Hou er wel rekening mee dat er situaties zijn waar de installatiemonteur geen invloed op heeft. Daardoor is het soms niet mogelijk om de installatie af te ronden. Natuurlijk legt de monteur wel precies uit hoe dit komt.
Wat kun je verwachten van de monteur?
Onze monteurs weten alles over het installeren van internet, wifi, televisie en telefonie. Dit doet de monteur allemaal op de afspraak:
- Apparatuur verbinden met internet
- Splitters en versterkers installeren
- Extra tv aansluiten
- Internetkabels vervangen (niet wegwerken)
- Telefoontoestellen aansluiten
- Televisiebeeld verbeteren
- Televisiezenders instellen
- Wifi optimaliseren
- Extra wifipunten aansluiten
- AOP en/of Wcd vervangen
- Kabelmodem en/of adapter van modem vervangen bij storing
- Lees hier onze voorwaarden om precies te weten wat de monteur wel of niet doet op de afspraak.
Tijdens de afspraak
Op de dag van de afspraak krijg je een sms met de specifieke tijd waarop de monteur langskomt. Het is voor de monteur natuurlijk belangrijk dat je thuis bent zodat je samen de installatie kan bespreken. Tijdens het bezoek van de monteur moet er altijd een volwassene aanwezig zijn.
Voorbereiding
Het is voor de monteur fijn als er een aantal zaken alvast geregeld zijn. Voor het installeren van het modem is er stroom nodig. Zorg er dus voor dat er een stopcontact zit op de plek waar het modem geïnstalleerd wordt. Vaak is dit in de meterkast. Verder moet de monteur bij de hoofdaansluiting kunnen. Die bevindt zich meestal in de meterkast of woonkamer.
Extra werkzaamheden
Bij het maken van de afspraak kan je aangeven of je extra werkzaamheden wilt laten uitvoeren. Door dit van te voren aan te geven kunnen we extra tijd inplannen. Het kan voorkomen dat er extra werkzaamheden nodig zijn die vooraf niet bekend waren. Voor meerwerk worden kosten in rekening gebracht. Omdat dit verschilt per klus en woning worden deze kosten ter plekke overlegd met de monteur. Pas wanneer jij akkoord bent gaat de monteur aan de slag.
Boren en aanleg kruipruimtes
De installatiemonteur weet niet waar er in huis mogelijk leidingen zijn. Daarom boort de monteur niet. Ook legt de monteur geen kabels via de kruipruimtes.
Afrekenen
De installatiemonteur is gratis bij Caiway. Bij vooraf afgesproken werkzaamheden kun je dit direct afrekenen via iDeal.
Afspraak maken en wijzigen
Nadat we jouw installatiepakket opgestuurd hebben, ontvang je van Guidion een sms en e-mail voor het maken van een afspraak. Dit doe je via de persoonlijke link in het bericht.
Komt de gemaakte afspraak toch niet uit? Dan kan je dit in de meeste gevallen tot 24 uur van te voren afzeggen. De afspraak kun je eenvoudig wijzigen of annuleren via de persoonlijke link in je e-mail. Binnen 24 uur voor de afspraak is het soms mogelijk om de afspraak te wijzigen of annuleren. Neem voor de mogelijkheden direct contact op via de klantenservice van Guidion op telefoonnummer 020-3232761.
Mail kwijt?
Daar kunnen wij je bij helpen! Neem in dit geval contact met ons op via chat.
Veelgestelde vragen
- Hoe krijg ik contact met Guidion?Om contact op te nemen met Guidion kun je bellen naar 020-3232761.
- Hoe lang duurt mijn afspraak?Een afspraak duurt maximaal 1,5 uur. Meestal heeft de monteur binnen een uur alles geïnstalleerd.
- Hoe snel kan ik een afspraak maken?Je kunt een afspraak maken wanneer je van onze installatie partner Guidion een mail ontvangt. Deze ontvang je enkele werkdagen voor jouw ingangsdatum.
- Ik heb besteld en een bevestiging ontvangen, wanneer word ik aangesloten?
Heb je gekozen voor onze installatieservice? Dan helpen onze monteurs je graag om alles keurig aan te sluiten. Je ontvangt een e-mail met een verzoek om een afspraak te maken. We houden je per mail en sms op de hoogte.
Doe je de installatie liever zelf? Bekijk hier onze handige stappenplannen voor onze modems om je op weg te helpen.
- Ik heb geprobeerd te zelf te installeren, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?
Vervelend dat de installatie niet gelukt is. Heb je al naar onze stappenplannen gekeken? Lukt het nog steeds niet neem dan contact op met onze klantenservice.
- Wanneer ontvang ik mijn pakket?Je ontvangt je pakket twee weken voor de door jou gekozen startdatum van je abonnement. Heb je gekozen voor een glasvezelpakket en er is nog geen glasvezelkabel aanwezig, dan zal dit nog eerst geïnstalleerd moeten worden.
- Wat zijn de kosten van een monteursbezoek?
Niet iedereen is graag met kabels en computers in de weer. Geldt dat ook voor jou? Kies bij je bestelling dan meteen voor installatie door een monteur. Ga je zelf aan de slag, maar kom je er toch niet uit? Neem contact op met onze Klantenservice en we lopen er samen doorheen. Als ook dat geen perfect werkende verbinding oplevert, sturen we onze monteur op pad. Die regelt alles bij je thuis. Zonder kosten, want we bieden je 100% installatiegarantie.
Heeft deze informatie je geholpen?
Kom je er niet uit?
Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.