Alles over de Caiway monteur

Heb je een afspraak met een van onze monteurs? Hier vind je alle informatie.

480p low geselecteerd als afspeelkwaliteit1080p geselecteerd als afspeelkwaliteit
!
!
00:00
00:15
  • Quality
  • 1080p
  • 720p
  • 480p high
  • 480p low
  • 360p
480p low geselecteerd als afspeelkwaliteit1080p geselecteerd als afspeelkwaliteit
!
!
00:00
00:15
  • Kwaliteit
  • 1080p
  • 720p
  • 480p high
  • 480p low
  • 360p
480p low geselecteerd als afspeelkwaliteit1080p geselecteerd als afspeelkwaliteit
!
!
00:00
00:15
  • Kwaliteit
  • 1080p
  • 720p
  • 480p high
  • 480p low
  • 360p

Wie zijn onze monteurs

De monteurs die jou verder helpen en je producten installeren en aansluiten zijn de monteurs van onze installatiepartner Guidion.

Heb je geen internet of TV?

Check meteen of er een storing in je omgeving is.

Klik Hier

Afspraak maken met de monteur

Nadat wij je aanvraag hebben verwerkt, krijg je enkele werkdagen voor je startdatum een bericht van onze installatiepartner Guidion. Deze e-mail wordt verstuurd naar het e-mailadres dat je bij de aanvraag hebt doorgegeven. Via deze e-mail kun je op de afsprakenportal van Guidion een installatieafspraak maken op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.

Hou bij het maken van de afspraak rekening met de datum waarop je je pakket ontvangt. De monteur kan niets doen als het pakket er nog niet is.

Zodra de afspraak gemaakt is

We houden je per e-mail en/of SMS op de hoogte van de afspraak. Op de dag zelf moet er een meerderjarig persoon aanwezig zijn. E-mail kwijt? Geen probleem. Neem dan contact op met de klantenservice van Guidion. Komt de gemaakte afspraak toch niet uit? Je kunt deze tot 24 uur van te voren afzeggen via de klantenservice van Guidion.

Wat kun je verwachten van de monteur

Onze monteurs zijn de toppers op het gebied van wifi, televisie, telefonie en internet. Hij hangt niet je flatscreen op, maar kan je wel helpen met het volgende:

  • Apparatuur verbinden met internet
  • Splitters en versterkers installeren
  • Extra televisies aansluiten
  • Internetkabels vervangen (niet wegwerken)
  • Telefoontoestellen aansluiten
  • Televisiebeeld verbeteren
  • Televisiezenders instellen
  • Wifi optimaliseren
  • Extra wifipunten aansluiten
  • AOP en/of Wcd vervangen
  • Kabelmodem en/of adapter van modem vervangen bij storing

Wat kun je niet verwachten

Hoewel onze monteurs echte toppers zijn, kunnen ze helaas niet alles voor je doen. Onderstaande werkzaamheden zijn uitgesloten:

  • De monteur verricht geen hak- of breekwerk. Boorwerk kan eventueel worden uitgevoerd op eigen risico.
  • Het wegwerken van kabels langs plinten of door kabelgoten valt niet onder de standaard installatie.
  • Voor aanvang van eventuele kruipruimtewerkzaamheden wordt er eerst op locatie door de expert een inspectie uitgevoerd. Wanneer na deze inspectie blijkt dat de locatie geschikt is, worden de kruipruimtewerkzaamheden uitgevoerd. De expert kan bij een ongeschikte/onveilige situatie weigeren de werkzaamheden uit te voeren.
  • Bij uitvoering van kruipruimtewerkzaamheden dient er altijd een tweede volwassen persoon aanwezig te zijn om te assisteren bij eventuele problemen. Jij kunt ervoor kiezen zelf toezicht te houden. Indien dit niet mogelijk is wordt er naast de extra kosten voor de expert, een extra toeslag berekend voor een tweede persoon vanuit Guidion. Dit valt niet onder de basisinstallatie, de kosten hiervoor zijn €17,50 per kwartier.

De voorbereiding

Voordat de monteur het pakket installeert kun je al een aantal zaken zelf doen. Het modem dat geïnstalleerd wordt heeft stroom nodig. Zorg ervoor dat er een stopcontact aanwezig is op de plak waar het modem gemonteerd wordt. Dit is meestal in de meterkast, maar in ieder geval binnen 2 meter van je glasvezelaansluiting.

De monteur moet vaak bij de hoofdaansluiting zijn. Die bevindt zich meestal in de meterkast of woonkamer. Zorg er dus voor dat de monteur die ruimtes makkelijk kan bereiken en dat er genoeg werkruimte is. En houd er rekening mee dat tijdens de werkzaamheden er altijd een volwassene in de woning aanwezig moet zijn.

De afspraak

Op de dag van de afspraak krijg je een sms'je met de specifieke tijd waarop de monteur langskomt. Hij of zij gaat niet weg totdat jij tevreden bent.

Onze monteur arriveert binnen het afgesproken tijdsblok. Bij aankomst stelt de monteur zich voor en legitimeert zich. Het  zijn professionals. Je mag dus verwachten dat de monteur vriendelijk en deskundig is én dat hij of zij de tijd neemt om alles goed voor je op te lossen. Ook beantwoordt de monteur eventuele vragen die met de werkzaamheden te maken hebben.

Geen huis is hetzelfde. Het kan dus gebeuren dat onze monteur extra kabels of apparatuur nodig heeft om de boel in orde te maken. Je hoort ter plekke de mogelijkheden en extra kosten. Pas wanneer jij akkoord bent met deze kosten gaat de monteur aan de slag. De extra kosten worden direct verrekend met de monteur.

Afspraak verplaatsen of afzeggen?

Komt de gemaakte afspraak toch niet uit? Je kunt deze tot 24 uur van te voren afzeggen via de klantenservice van Guidion. Staat de monteur voor een dichte deur? Dan kan het zijn dat je de voorrijkosten van € 37,- doorberekend krijgt. De afspraak kun je verplaatsen of afzeggen door te bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 100.

Installatie garantie

Heb je ervoor gekozen om je pakket zelf te installeren en kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je verder helpen. 

contact

Monteur

  • Hoe lang duurt mijn afspraak?
    Een afspraak duurt maximaal 1,5 uur. Meestal heeft de monteur binnen een uur alles geïnstalleerd.
  • Hoe snel kan ik een afspraak maken?
    Hoe snel kan ik een afspraak maken?
    Je kunt een afspraak maken wanneer je van onze installatie partner Guidion een mail ontvangt. In deze mail vind je een link naar de afspraak mogelijkheden. Op die manier kun je een dag en tijdstip kiezen dat jou het beste uitkomt.
     
  • Ik heb een storing gemeld, hoe nu verder?
     
  • Ik heb geprobeerd te zelf te installeren, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?
    Vervelend dat de installatie niet gelukt is. Heb je al naar onze video gekeken met daarin de stap voor stap uitleg? Lukt het nog steeds niet neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Wat zijn de kosten van een monteursbezoek?