Slechte geluidskwaliteit - Glasvezel

Last van slecht geluid? Vervelend, want of je nu naar een mooi concert kijkt of naar een spannende thriller; als het geluid niet meewerkt, beleef je het minder intens! Geluidsproblemen kunnen diverse oorzaken hebben. Als je onderstaand stappenplan doorloopt, onderzoek je wat er speelt en los je het probleem hopelijk meteen op. Lukt dat niet? Dan helpen we je uiteraard persoonlijk verder.

Stap 1. controleer of de beeldkwaliteit ook slecht is

Controleer of de beeldkwaliteit ook slecht is.

  • Ja, de beeldkwaliteit is ook slecht.
    Volg een ander stappenplan via Televisiestoring.
  • Nee, het beeld ziet er normaal uit
    Ga door naar stap 2.

Stap 2. Ga na of het probleem op minimaal drie zenders speelt


Zap naar verschillende zenders. Is het geluid wél goed op andere zenders?

  • Nee, ook op minimaal drie andere zenders is het geluid slecht.
    Ga verder naar stap 3.
  • Ja, het geluidsprobleem is beperkt tot één zender.
    Neem contact op met de klantenservice van Caiway. We helpen je verder.

Stap 3. Externe apparatuur

  • Als je externe apparatuur (audiosets, versterkers, enzovoorts) gebruikt om geluid af te spelen, verwijder die apparaten dan tijdelijk. Misschien veroorzaakt het ‘extra’ apparaat, of een van de bijbehorende kabels, de geluidsproblemen. Maakt het geen verschil? Ga dan naar stap 4.

Stap 4. Geluidsspoor wijzigen

  • Zet de ontvanger op een ander geluidspoor. Ga eerst naar handleidingen om de gebruiksaanwijzing van je ontvanger te vinden. Volg de instructies die daarin staan. Als dit het geluidsprobleem niet oplost, neem je contact op met de klantenservice van Caiway. We helpen je dan persoonlijk verder.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).