Betaalachterstand
Heb je je rekening niet op tijd betaald? Dan starten we het incassotraject op. Natuurlijk doen we dat liever niet. Tijdens het incassotraject krijg je twee betaalherinneringen van ons. Daar komen na blokkade van de diensten extra kosten bij, omdat het incassoproces veel tijd en geld kost. Die kosten zijn wettelijk bepaald.
Ik betaal via automatische incasso
Zo verloopt het traject:
Eerste herinnering
Als de automatische incasso mislukt of als de automatische incasso storneert, versturen we de eerste herinnering. Deze herinnering is kosteloos en heeft een betaaltermijn van 15 dagen.
Tweede herinnering
Direct na verloop van de betaaltermijn van de eerste herinnering, sturen we een tweede herinnering. De tweede herinnering heeft een betaaltermijn van 15 dagen. Binnen die termijn moet je de openstaande rekening betalen.
WIK brief en blokkade van de diensten
19 dagen na het uitblijven van betaling ontvang je een Wet Incasso Kosten (WIK) brief. Op deze dag blokkeren we ook je diensten. Je kunt dan niet meer tv-kijken, internetten en bellen met je vaste telefoon*. Zorg dat je binnen 15 dagen na afsluiting alsnog betaalt, zo voorkom je extra kosten en dat je abonnement wordt beëindigd.
*Zijn je diensten afgesloten en heb je Bellen van Caiway? Dan kun je een paar nummers nog wel bereiken:
- 112
- 0900-8844
Beëindigen abonnement
Wanneer betaling na blokkade uitblijft, beëindigen wij het abonnement. De vordering dragen wij dan over aan onze incassopartner.
Ik betaal via handmatige overschrijving
Zo verloopt het traject:
Eerste herinnering
Na het vervallen van de betaaltermijn op de factuur, versturen we de eerste herinnering. Deze herinnering is kosteloos en heeft een betaaltermijn van 15 dagen.
Tweede herinnering
Direct na verloop van de betaaltermijn van de eerste herinnering, sturen we een tweede herinnering. De tweede herinnering heeft een betaaltermijn van 15 dagen. Binnen die termijn moet je de openstaande rekening betalen.
WIK brief en blokkade van de diensten
19 dagen na het uitblijven van betaling ontvang je een Wet Incasso Kosten (WIK) brief. Op deze dag blokkeren we ook je diensten. Je kunt dan niet meer tv-kijken, internetten en bellen met je vaste telefoon*. Zorg dat je binnen 15 dagen na afsluiting alsnog betaalt, zo voorkom je extra kosten en dat je abonnement wordt beëindigd.
*Zijn je diensten afgesloten en heb je Bellen van Caiway? Dan kun je een paar nummers nog wel bereiken:
- 112
- 0900-8844
Beëindigen abonnement
Wanneer betaling na blokkade uitblijft, beëindigen wij het abonnement. De vordering dragen wij dan over aan onze incassopartner.
Betaling gemist?
Je kunt het bedrag altijd handmatig overmaken op ons rekeningnummer (NL15INGB0650369424) onder vermelding van het factuur- en klantnummer. Zo kunnen we je betaling snel toewijzen aan je account. Voor vragen of hulp zijn we beschikbaar via de chat.
Deblokkeren van je diensten
Als je betaalt nadat je diensten zijn geblokkeerd, verwerken wij de betaling op de eerst volgende werkdag. Daarna sluiten we je automatisch opnieuw aan. Het deblokkeren van je diensten is kosteloos.
Kom je er niet uit?
Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.