COAX kabeltest

Blokkerig, haperend of stilstaand beeld? Dat is de moderne (digitale) variant van de ruis die je vroeger wel eens op televisies zag. Heel vervelend natuurlijk! Dit soort problemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zo kan je splitter of versterker defect zijn. Soms heeft het echter te maken met het niet goed laden van de instellingen van je digitale tv-ontvanger of televisie. Om het televisiesignaal te herstellen, kun je het volgende proberen.

Stap 1: Zoek je hoofdaansluiting

  • Is je woning vóór 1985 gebouwd? Dan zit de hoofdaansluiting waarschijnlijk in de woonkamer en heb je 2 aansluitingen.

  • Is je woning van na 1985? Dan zit de hoofdaansluiting waarschijnlijk in de meterkast en heb je 'maar' 1 aansluiting.

Stap 2: Controleer de COAX-kabel

 


Controleer of de coax-kabel vanaf de digitale tv-ontvanger of televisie direct is aangesloten op de hoofdaansluiting. Hoe zit dat bij jou?

  • De coax-kabel wordt onderbroken door bijvoorbeeld een splitter of een versterker (bovenste afbeelding).
    Ga door naar stap 3.

  • De coax-kabel is rechtstreeks aangesloten op de televisie of tv-ontvanger (onderste afbeelding).
    Ga door naar stap 4.

Stap 3: Sluit de televisie of TV-ontvanger rechtstreeks aan

Haal alle apparatuur die tussen het modem en de hoofdaansluiting zit weg. Sluit de tv of de tv-ontvanger met een enkele kabel aan op de hoofdaansluiting (zie afbeelding).

Lost dit het probleem op?

  • Ja
    Dan veroorzaakte de tussenliggende apparatuur jouw beeldprobleem. Sluit de tussenliggende apparaten een voor een weer aan. Zo kun je achterhalen wat het probleem precies veroorzaakt. Dat apparaat dient waarschijnlijk vervangen te worden.

  • Nee
    Ga door naar stap 4

Stap 4: Herstart je digitale TV-ontvanger of televisie

  • Herstart de digitale tv-ontvanger of je televisie door deze 10 seconden van de stroom af te halen. Sluit de stroom daarna weer aan.

Helpt dit allemaal niet? Neem dan contact op met de Klantenservice. We helpen je graag verder!

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via chat of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09.00 - 21.00 uur. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.