Ik kan niet gebeld worden

Lukt het niet om gebeld te worden op de vaste telefoon? We helpen je verder! Er is misschien een centrale storing in je omgeving. Ga naar onze storingspagina om dit te controleren.

Storingspagina


Als er geen centrale storing is kan het probleem in jouw modem of telefoontoestel zitten. Doorloop het onderstaand stappenplan om het probleem op te lossen.

Volg de onderstaande stappen

{{ index + 1 }}
{{ step.title }}

{{ step.title }}

Door wie kan je niet gebeld worden?

  • Door bepaalde personen of telefoonnummers
    Dan ligt dat niet aan jouw telefoonaansluiting, maar is er iets mis met de aansluiting van de beller(s). Adviseer diegene die jou belt om contact op te nemen met de provider.

  • Door één provider
    Merk je op dat je niet gebeld kan worden door nummers van één provider? Neem dan contact met ons op.

  • Niemand kan mij bellen
    Ga verder met stap 2.

 Herstart je modem en telefoontoestel

Haal je modem en het telefoontoestel 10 seconden van de stroom af en sluit ze daarna weer aan. Wacht totdat beide weer helemaal opgestart zijn. 

Ga naar stap 3.

Telefonie lampje

Controleer op je modem of je telefonie lampje in orde is. Dat doe je op de volgende manier:

  • Heb je een Nokia modem? Dan hoort het lampje van telefonie uit te staan.
  • Heb je een ander type modem? Dan hoort het lampje te knipperen wanneer de lijn in gebruik is.

Werkt het telefonie lampje niet zoals het moet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ga anders verder naar stap 4.

Doorschakeling uitzetten

Zorg ervoor dat alle opties voor het doorschakelen uit staan. Dit controleer je in Mijn Caiway bij 'Zelf regelen' onder het kopje 'Bellen'. Zet daar alle opties voor het doorschakelen op 'Uit'. 

Ga door naar stap 5.

Bel jezelf op met een ander toestel. Wat hoor je?

  • Afsluittoon
    Neem contact met ons op. We helpen je persoonlijk verder.

  • De telefoon gaat (één keer) over
    Ga verder met stap 6.

Directe verbinding

Controleer of het telefoontoestel met een enkele directe kabel is aangesloten. De kabel moet aan de ene kant in het modem zitten en de andere kant in het telefoontoestel, zo haal je mogelijk storende apparaten en aansluitingen er tussenuit.

Je bent nu klaar met het stappenplan! Doe een laatste controle door jezelf op te bellen via een ander toestel.

Toch niet gelukt?

Lukt het na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet om gebeld te worden? Bekijk dan onze installatie handleidingen voor meer informatie over het aansluiten van je telefoontoestel op het modem of neem contact op met de klantenservice.

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.