Tv-box

Onlangs heb je van ons bericht gekregen over je tv-upgrade waarbij je een nieuwe Caiway interactieve tv-box ontvangt of zelfs al ontvangen hebt. Na het aansluiten ervan, bedien je de nieuwe tv-box via een vernieuwde, eenvoudige en overzichtelijke menustructuur. Kijk ook je favoriete programma's op je smartphone, tablet en computer met de handige Caiway tv-app of via webTV. Hieronder vind je meest gestelde vragen met betrekking tot deze upgrade.

Veelgestelde vragen

  • Waar vind ik informatie over de bediening en instellingen van de nieuwe tv-ontvanger?
    Alle informatie over de nieuwe interactieve ontvanger vind je hier. Wil je de gebruikershandleiding inzien of downloaden? Deze vind je hier. Selecteer handleiding Interactieve TV-ontvanger (model Amino Aria 7x).
  • De TV-box doet het niet, alleen een rood lampje brandt. Wat moet ik doen?
    De software op de nieuwe interactieve TV-box zorgt voor een efficiënt energiegebruik, dankzij de handige stand-by timer. Als je de tv-box gedurende 4 uur niet gebruikt, gaat deze automatisch over naar stand-by. Je ziet dan het rode lampje branden. Om de TV-box weer aan te zetten, druk je op de bijbehorende afstandsbediening op het knopje PWR STB. Wil je de automatische stand-by functie uitzetten? Ga dan in het menu van de TV-box onderaan naar Instellingen, selecteer stand-by timer en zet deze op uitgeschakeld.
  • Ik heb zwart beeld op mijn tv, hoe kan dit?
    Dit kan verschillende oorzaken hebben. Brandt er wel een rood lampje je op de nieuwe TV-box? Dan staat deze in de stand-by stand. Om de TV-box weer aan te zetten, druk je op de bijbehorende afstandsbediening op het knopje PWR STB.
    Staat de TV-box niet (meer) op stand-by, maar je hebt nog steeds zwart beeld? Dan kan het zijn dat je televisie mogelijk niet op de juiste source (bron) staat. Op de afstandsbediening van je televisie is een ‘Source’-knop. Druk deze in en selecteer de juiste TV-ingang waarop de TV-box is aangesloten. Dit kan HDMI1 (EXT1) of HDMI 2 (EXT2) zijn.
  • Waarom ontvang ik een nieuwe TV-box?
    Wij willen dat onze klanten maximaal kunnen genieten van het TV-kijken. Kijken waar en wanneer je maar wilt. Kortom TV-kijken zoals het bedoeld is. Daarom vervangen we je tv-ontvanger(s) kosteloos voor een nieuwe interactieve ontvanger met hierop een overzichtelijke menustructuur. En via de handige Caiway TV-app voor Android en Apple kun je ook al je favoriete programma's bekijken.
  • Kan ik de levering van de nieuwe TV-box later of zelfs helemaal niet krijgen?
    Nee, dat kan niet. Wij verbeteren continue onze producten en diensten. Zo blijven we actueel en klaar voor de toekomst. Al onze klanten met een oudere TV-box krijgen daarom kosteloos een nieuwe. Om deze overgang soepel te laten verlopen is er een vaste planning waarvan wisselen niet kan. Na ontvangst van de nieuwe TV-box heb je drie weken de tijd op deze aan te sluiten. Daarna werkt je oude TV-box niet meer.
  • Wanneer kan ik de nieuwe TV-box verwachten?

    Wij informeren je per e-mail als we de nieuwe TV-box verzenden. Na ontvangst van de nieuwe TV-box heb je drie weken de tijd op deze aan te sluiten. Daarna werkt je oude TV-box niet meer.

    Als je mobiele nummer bij ons bekend is sturen we je nog een herinnerings-SMS. Log in op Mijn Caiway om onder de optie 'Gegevens' je mobiele nummer toe te voegen.

     

  • Wat moet ik doen met mijn oude tv-ontvanger na het installeren van de nieuwe?

    Je kan de oude tv-ontvanger(s) in de doos, waarin de nieuwe ontvanger zat, doen en het meegeleverde retourformulier hiervoor gebruiken. Ons retour adres is:

    Caiway
    Antwoordnummer 17091
    2650 VK Bleiswijk

    Ook kan de oude tv-ontvanger ingeleverd worden bij de milieustraat van je gemeente.

  • Ik krijg de melding dat een zender geblokkeerd is en er wordt gevraagd om een pincode (of mijn eigen pincode werkt niet meer). Wat is de pincode?
    De erotische zenders zijn geblokkeerd met een pincode, deze code is standaard 1633. U kunt de code aanpassen via Menu, Instellingen, PIN aanpassen.
    Let op! Wanneer de box gereset wordt is de ingestelde PIN vergeten en de originele pin (1633) weer actief.
  • Kan ik mijn huidige opnames behouden?
    Heb je opnames op de oude tv-box staan? Deze blijven door de box wissel helaas niet bewaard. Plan dus snel een tv-avond in om nog te genieten van die serie of oude film op uw huidige tv-box. Vanaf drie weken na ontvangst van de nieuwe box, werkt de oude niet meer.
  • Het installeren van de nieuwe tv-ontvanger lukt mij echt niet, is er hulp mogelijk?
    Als het installeren niet goed lukt, neem dan contact met ons op via 088-2249120 om het samen te proberen. Als het met onze telefonische hulp ook niet lukt om je huidige tv-ontvanger om te wisselen voor de nieuwe dan kunnen we een monteur regelen die bij je langs komt.
  • Bij de functionaliteiten ‘Live pauzeren’, 'Gemist' en 'Begin gemist' kan ik niet vooruitspoelen bij het starten van de reclame. Is dat op te lossen?
    We hebben een groot aantal zenders in ons aanbod (+/- 150) waarbij vooruit spoelen is toegestaan. Echter hebben wij voor een aantal zenders zoals o.a. RTL en SBS geen toestemming om vooruit spoelen aan te bieden.
  • Bij opgenomen programma’s kan ik niet vooruitspoelen bij het starten van de reclame. Is dat op te lossen?
    We hebben een groot aantal zenders in ons aanbod (+/- 150) waarbij vooruit spoelen is toegestaan. Echter hebben wij voor een aantal zenders geen toestemming om door te spoelen bij opnames zoals bijv. RTL en MTV, waardoor het vooruit spoelen niet mogelijk is
  • Waar kan ik informatie vinden over de Caiway TV App?
    Met de interactieve Caiway TV App kijk je televisie op je smartphone, tablet en laptop of PC. Alle informatie over deze App kan je hier vinden.
  • Bij Teletekst zie ik nu een zwarte balk aan de zijkanten, kan dit anders ingesteld worden?
    Teletekst kan nu nog alleen getoond worden in de beeldverhouding 4:3. Je TV beeld heeft de verhouding 16:9, waardoor je bij teletekst zwarte balken aan de zijkant ziet. Helaas is dit voor nu niet op te lossen.
  • Hoe kan ik de ondertiteling aan zetten? 888 werkt niet

    Ondertiteling kan worden ingesteld per zender. Druk op je afstandsbediening van de nieuwe tv-ontvanger rechtsonder op de ‘Opt' knop en volg deze stappen:

    · Ga naar Ondertiteling en kies de gewenste taal

    · Druk op OK

    · Bevestig je selectie door nogmaals op de Opt knopt te drukken

    Let op! Ondertiteling is alleen beschikbaar voor de onderstaande zenders:
    NPO 1
    SBS 6
    RTL Z
    VRT
    Ketnet
    NDR
    NPO 2
    RTL 7
    SBS 9
    NPO Nieuws
    ID
    NPO 3
    NET 5
    Discovery
    NPO Politiek
    DisneyXD/Veronica
    RTL 4
    RTL 8
    VRT Eén
    NPO 1 Extra
    RTL 5
    TLC
    VRT Canvas
    WDR

  • Ik wil de afstandsbediening koppelen aan mijn TV. Wat moet ik doen?

    Alle informatie over de nieuwe interactieve ontvanger vind je hier.

    Wil je meer info over het koppelen van je afstandsbediening aan je TV, kijk dan op pagina 22 van onze gebruikershandleiding. Deze handleiding vind je hier. Selecteer ‘Handleiding Interactieve TV-ontvanger (model Amino Aria 7x).

  • Ik krijg een scherm te zien waarop klantcode en pincode gevraagd wordt. Wat moet ik doen?

    Je tv-ontvanger maakt geen verbinding met ons netwerk. Om dit op te lossen handel als volgt:

    · Op de onderkant van de tv ontvanger zie je de tekst 'RESET' met ervoor een klein gaatje. Hierin zit de reset knop

    · met een paperclip of ander gelijksoortig voorwerp drukt u in het gaatje op de resetknop en hou deze zo'n 8 seconden ingedrukt

    · Als het TV-scherm zwart wordt kan je loslaten. De tv ontvanger start dan opnieuw op.

  • Kan ik de TV gids weergave aanpassen?
    De TV Gids kan op 2 manieren worden weergeven. Er is een variant waar de programma's horizontaal worden weergegeven, en een variant waar de programma's verticaal worden weergegeven. In de TV gids klik op de OPT/SUBS knop op de afstandsbediening om de weergave te wijzigen.
  • Wat moet ik doen als na installatie de nieuwe ontvanger niet werkt?
    We gaan er vanuit dat je geen problemen ervaart door de upgrade. Mocht dit toch het geval zijn, reset de TV-box door de stroom kort te onderbreken. Mocht het dan nog niet werken, neem dan contact met ons op via 088 2249 120.
  • Ik wil contact opnemen met Caiway, hoe kan ik jullie bereiken?
    Voor vragen over deze tv-upgrade met een nieuwe TV-box kan je contact met ons op nemen via:

    Facebook Messenger: open Messenger
    Telefonisch: 088 2249 120