betalingsachterstand

Vergeten te betalen? Automatische incasso mislukt? Het kan iedereen een keer overkomen, dus geen reden tot paniek! Het is echter wel belangrijk dat je de achterstand zo snel mogelijk inloopt. Doe je dat niet, dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht of moeten we zelfs tot afsluiting overgaan. Hier lees je hoe je dat voorkomt.

Openstaand saldo bekijken

In onze betalingsherinneringen is het openstaande saldo vermeld. Je kunt die informatie ook altijd terugvinden in je persoonlijke Mijn Caiway-omgeving. Op de pagina openstaande facturen bekijken staat een uitgebreid stappenplan dat je op weg helpt.

Extra kosten voorkomen

Wij sturen altijd een betalingsherinnering. Als je per acceptgiro betaalt, ontvang je die 21 dagen na facturatie. Betaal je per automatische incasso, dan ontvang je meteen bericht als de incasso niet is gelukt. Als je het openstaande bedrag binnen 15 dagen na de eerste herinnering betaalt, brengen we geen extra kosten in rekening. Ontvangen we binnen die termijn geen (volledige) betaling, dan ontvang je een tweede herinnering en worden incassokosten gerekend. Meer info vind je op de pagina incassotraject.

Openstaand saldo betalen

Je kunt een betalingsachterstand op drie manieren oplossen:

  • Via internetbankieren naar IBAN NL15INGB0650369424 onder vermelding van je klantnummer en/of factuurnummer.
  • Contant of per pinbetaling in de Caiway Shop in Naaldwijk.
  • Als je per acceptgiro betaalt: via iDEAL in Mijn Caiway.

Accepte-mail

Als je onze Klantenservice belt over een openstaand saldo, kunnen we een zogenaamde accepte-mail sturen. Je kunt via deze e-mail met één druk op de knop betalen. Bekijk voor meer informatie de video over accepte-mail.

Automatische incasso mislukt?

Het kan een keer gebeuren dat de automatische incasso mislukt. Bijvoorbeeld omdat er onvoldoende saldo op de rekening stond. We ondernemen in dat geval niet direct actie. Als de automatische incasso drie keer niet lukt, wordt de betaalwijze omgezet naar acceptgiro. Wil je later toch weer via automatische incasso betalen? Dan kun je dat zelf regelen. Kijk voor meer informatie op Betaalwijze aanpassen.

Veelgestelde vragen

  • Heb ik een betalingsachterstand?
    Bij een betalingsachterstand sturen we altijd een betalingsherinnering, waarin het openstaande saldo staat. Je kunt deze informatie ook terugvinden in je persoonlijke Mijn Caiway-omgeving. Op de pagina openstaande facturen bekijken vind je meer info.
  • Ik heb de factuur al een tijdje geleden betaald, maar ontvang nu een herinnering inclusief herinneringskosten. Moet ik die kosten betalen?
    Als je hebt betaald vóórdat de herinnering is aangemaakt, hoef je de herinneringskosten uiteraard niet te betalen. Het kan zijn dat wij de betaling niet hebben kunnen koppelen aan de bewuste factuur. Je kunt ons een kopie van de afschrijving sturen zodat we kunnen controleren hoe de betaling is verwerkt.
  • Ik sta onder bewind/zit in de schuldhulpverlening, maar wil wat bestellen. Wat moet ik doen?
    Wanneer je onder bewind staat of in de schuldhulpverlening zit, dien je toestemming te hebben van de persoon of instantie die je bijstaat. Zonder schriftelijk bewijs van toestemming kan Caiway wijzigingen en bestellingen niet in behandeling nemen. Heb je bewijs van toestemming? Mail dit dan naar klantidentificatie@caiway.nl
  • Kan ik een betalingsachterstand in termijnen aflossen?
    Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.