• Webmail
  • Over Caiway

Betalingsachterstand


Het kan wel eens gebeuren dat een factuur aan uw aandacht ontsnapt. Dit leidt tot een betalingsachterstand. Als u te laat betaalt of niet betaalt loopt u echter wel het risico afgesloten te worden. Op deze pagina leggen wij u uit hoe u dit kunt voorkomen.


Openstaand saldo bekijken


Alle betalingsherinneringen die wij sturen bevatten een overzicht van uw openstaande saldo. U kunt deze informatie altijd terugvinden in uw persoonlijke Mijn Caiway-omgeving. Op onze pagina openstaande facturen bekijken vindt u hiervoor een uitgebreid stappenplan.


Extra kosten voorkomen


Wij sturen altijd eerst een betalingsherinnering. Als u per acceptgiro betaalt krijgt u deze 21 dagen na facturatie. Betaalt u per automatische incasso, dan krijgt u deze direct als de incasso niet gelukt is. Betaalt u na deze herinnering binnen 15 dagen, dan komt u niet voor extra kosten te staan.

Als echter ook na deze betalingsherinnering het openstaande bedrag niet voldaan wordt, ontvangt u een tweede herinnering en zijn wij genoodzaakt incassokosten in rekening te brengen. Meer informatie hierover vindt u op onze pagina incassotraject.


Openstaand saldo betalen


U kunt de betaling bij een betalingsachterstand op drie manieren eenvoudig aan ons voldoen:


  1. Via internetbankieren naar IBAN NL15INGB0650369424 onder vermelding van uw klantnummer en/of factuurnummer.
  2. Contant of per pinbetaling in de Caiway Shop in Naaldwijk of Almelo
  3. Als u per acceptgiro betaalt: via iDEAL in Mijn Caiway.


Accepte-mail

Wanneer u ons belt met een vraag over een openstaand saldo, kan het voorkomen dat wij u een zogenaamde accepte-mail sturen. U kunt via deze e-mail met één druk op de knop betalen. Bekijk voor meer informatie de video over accepte-mail.


Automatische incasso mislukt?


Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat de automatische incasso, bijvoorbeeld door onvoldoende saldo, mislukt. We ondernemen dan ook niet direct actie. Mislukt de incasso echter drie keer, vanwege bijvoorbeeld onvoldoende saldo, dan wordt uw betaalwijze automatisch omgezet naar acceptgiro. De betaalwijze wordt na betaling van het resterende bedrag niet automatisch teruggezet naar automatische incasso. Als u toch weer met automatische incasso wilt betalen kunt u dit zelf regelen. Kijk voor meer informatie hierover op de pagina Betaalwijze aanpassen.



Veelgestelde vragen

  • Heb ik een betalingsachterstand?

    Als u een betalingsachterstand heeft sturen wij u altijd een betalingsherinnering met daarin het openstaande saldo. Daarnaast kunt u deze informatie altijd vinden in uw persoonlijke Mijn Caiway-omgeving. Op onze pagina openstaande facturen bekijken vindt u hiervoor een uitgebreid stappenplan.

  • Kan ik een betalingsachterstand in termijnen aflossen?

    Het is niet mogelijk om een betalingsachterstand in termijnen af te lossen.

  • Ik heb de bewuste factuur al even geleden betaald, maar ik ontvang nu een herinnering incl. herinneringskosten. Ben ik deze kosten verschuldigd?

    Als u betaalt heeft vóórdat de herinnering door Caiway is aangemaakt dan bent u natuurlijk de extra herinneringskosten niet verschuldigd. Het kan zijn dat wij uw betaling niet hebben kunnen koppelen aan de bewuste factuur. U kunt ons een kopie van uw afschrift sturen zodat wij kunnen controleren hoe uw betaling is verwerkt.

  • Ik sta onder bewindvoering, maar wil iets bestellen. Wat moet ik doen?

    Wanneer u als klant onder bewind staat of in de schuldhulpverlening zit, dient u altijd een akkoord te hebben van de persoon of instantie om wijzigingen door te voeren in uw Caiway abonnement. Zonder schriftelijk bewijs van de toestemming neemt Caiway deze wijzigingen niet in behandeling. Een bewijs van toestemming kan per mail worden verzonden naar spoed@service.caiway.nl.

Was dit antwoord nuttig?

Regel het gemakkelijk online

met een van onze medewerkers!

Chat direct met een van onze medewerkers.
Zij beantwoorden direct je vragen.


Beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00