Incassotraject

Wanneer je rekeningen regelmatig te laat of helemaal niet betaalt, starten we een incassotraject. Op deze pagina vind je daar informatie over. Voor algemene informatie over betalingsachterstanden kun je terecht op de pagina Betalingsachterstand.

Ik betaal normaal gesproken per acceptgiro

Wanneer je per acceptgiro betaalt, werkt het incassotraject zo:
  • Eerste herinnering
    21 dagen na facturatie versturen we de eerste herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 15 dagen.

  • Tweede herinnering en incassokosten
    Als er 40 dagen na facturatie nog niet is betaald, sturen we een tweede herinnering. Hierbij zijn we genoodzaakt € 17,75 incassokosten in rekening te brengen. De tweede herinnering heeft een betaaltermijn van 16 dagen.

  • Afsluiting van de diensten
    Indien 60 dagen na facturatie geen betaling is ontvangen, ontvang je een afsluitfactuur en worden de diensten (internet, TV, enzovoorts) afgesloten. Alle openstaande kosten moeten zijn voldaan voordat je weer aangesloten wordt.

  • Beëindigen abonnement en overdracht aan de deurwaarder
    Wanneer betaling na afsluiting uitblijft, beëindigen wij het abonnement. De vordering wordt dan uit handen gegeven aan een deurwaarderskantoor.

Ik betaal normaal gesproken per automatische incasso

Als je per automatische incasso betaalt, werkt het incassotraject zo:
  • Eerste herinnering
    Als de automatische incasso mislukt, sturen wij direct een eerste herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 15 dagen.

  • Tweede herinnering en incassokosten
    Als er 19 dagen na de mislukte incasso niet is betaald, ontvang je een tweede herinnering. Hierbij wordt € 17,75 aan incassokosten in rekening gebracht. De tweede herinnering heeft een betaaltermijn van 16 dagen.

  • Afsluiting van de diensten
    Indien 39 dagen na stornering nog niet is betaald, sturen wij een afsluitfactuur en worden de diensten afgesloten. Alle openstaande kosten moeten worden voldaan voordat je weer aangesloten wordt.

  • Beëindigen abonnement en overdracht aan de deurwaarder
    Als ook na afsluiting geen betaling volgt, beëindigen wij het abonnement. Daarnaast geven wij de vordering uit handen aan een deurwaarderskantoor.

Veelgestelde vragen

  • Als mijn abonnement is opgeschort vanwege een betalingsachterstand, ben ik dan nog abonnementsgeld voor die periode verschuldigd?
    Conform onze Algemene Voorwaarden (artikel 16.1) ben je ook bij opschorting wegens betalingsachterstand het maandelijkse abonnementsgeld verschuldigd.
  • Ik heb een deel van de factuur betaald. Er staat nu een restbedrag open. Op mijn herinnering over dit restbedrag staan incassokosten. Klopt dat wel?
    Je dient het volledige factuurbedrag op tijd te betalen. Gebeurt dat niet, dan blijft de factuur open staan. Omdat de betalingstermijn van die factuur is verstreken, komen de incassokosten voor jouw rekening, ook als er een deelbetaling is gedaan.
  • Ik heb geen herinnering ontvangen. Hoef ik de incassokosten dan niet te betalen?
    Caiway verstuurt de herinnering per post. Ook in Mijn Caiway kun je altijd precies zien wat de openstaande facturen zijn. Conform onze Algemene Voorwaarden (artikel 11) gaan wij er vanuit dat verstuurde kennisgevingen je bereiken. Je bent de incassokosten voor te late betaling dus wel aan ons verschuldigd.
  • Mag Caiway de incassokosten in rekening brengen?
    Ja, conform artikel 4.14 van de Algemene Voorwaarden is Caiway gerechtigd om bij het versturen van herinneringen wegens te late betaling kosten in rekening te brengen.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Telefonisch, via de chat, of via social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).