Verhuizen

Op deze pagina vind je alles over verhuizen met Caiway. Veelgestelde vragen vind je onderaan deze pagina.

Stap 1: Geef de verhuizing door

  • Geef je verhuizing uiterlijk twee weken van tevoren door aan ons. Graag ontvangen wij hierbij het e-mailadres en telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Zo kunnen wij contact met je opnemen als wij vragen hebben over je verhuizing. Je kan je verhuizing online, schriftelijk of telefonisch doorgeven.

  • Wij zorgen er dan voor dat de aansluiting op je nieuwe adres wordt geactiveerd op de door jouw aangegeven verhuisdatum. De aansluiting op je oude adres heffen we daarna op.

Stap 2: Verhuisbevestiging

  • Na indienen van je verhuizing ontvang je per brief een bevestiging van je verhuizing.

Stap 3: Welke spullen neem ik mee?

  • Meenemen naar de nieuwe woning
    Neem je digitale ontvanger, het modem, de smartcard en alle materialen en kabels uit de oude woning mee naar de nieuwe woning.

  • Achterlaten in de oude woning
    Als je in je oude woning een glasvezelaansluiting hebt, laat deze dan achter. Deze maakt onderdeel uit van de woning, net zoals de wandcontactdozen. Zie hiervoor de afbeeldingen links. Doorgaans heb je één glasvezelaansluiting (afbeelding A of  B) en meerdere coax-aansluitingen (afbeeldingen C en D) in je woning.

  • Nieuwe kabels
    Ga je in je nieuwe woning nieuwe kabels aanleggen? Maak dan gebruik van materiaal met het kwaliteitskeurmerk Kabel Keur. Hierdoor kan je optimaal genieten van de hoge beeldkwaliteit die Caiway jouw biedt. Je kan dit materiaal kopen in de Caiway Shop te Naaldwijk en/of Almelo en bij de betere vakhandel.


Kijk ook op kabelkeur.nl voor meer informatie of voor meer verkooppunten.

stap 4: Op de verhuisdag

  • Caiway heeft je aansluiting gereed gemaakt op je nieuwe adres. Je hoeft enkel nog je internet, televisie en telefoon aan te sluiten. Mocht je er niet uitkomen, dan staan onze medewerkers altijd voor je klaar om je verder te helpen met het aansluiten.

  • Maak gebruik van onze handige installatieservice als je zelf geen tijd hebt of het moeilijk vindt om alle apparaten aan te sluiten in je nieuwe woning. Onze monteurs staan klaar om je ook te helpen met uiteenlopende elektronicavragen en -klussen.

stap 5: Gefeliciteerd!

  • Je kan op je nieuwe adres genieten van snel en stabiel internet, haarscherp beeld op je televisie en telefonie. Namens Caiway wensen wij je veel geluk, gezondheid en plezier in je nieuwe woning.

verhuizen

  • Behoud ik mijn telefoonnummer en e-mailadres als ik verhuis?
    Verhuist u binnen uw huidige netnummergebied? Dan kunt u uw telefoonnummer zonder problemen behouden. Verhuist u naar een ander netnummergebied? Dan kunt u uw telefoonnummer helaas niet behouden. U krijgt dan een nieuw telefoonnummer. Over uw Caiway e-mailadres hoeft u zich geen zorgen te maken, die kunt u gewoon meenemen.
  • Er zit geen aansluiting in mijn nieuwe woning. Waar kan ik deze aanvragen?
    Geen probleem. U kunt via mijnaansluiting.nl eenvoudig een nieuwe aansluiting aanvragen.
  • Iemand anders blijft wonen op het adres en wil graag mijn abonnement overnemen. Kan dat?

    Ja, in sommige gevallen is dit mogelijk. U kunt uw contract dan overdagen. Kijk voor meer informatie op de pagina Abonnement overnemen

    Let op! Al uw diensten worden door de nieuwe contractant overgenomen.

  • Is Caiway beschikbaar op mijn nieuwe adres?
    Doe de postcodecheck. Is uw huidige abonnement niet beschikbaar? Of zijn onze diensten helemaal niet beschikbaar op uw nieuwe adres? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan kijken we samen welke mogelijkheden er zijn.
  • Kan ik mijn verhuizing wijzigen?
    Verhuist u op een andere datum? Of is het adres toch iets anders dan u dacht? Dat kan gebeuren. Neem dan contact op met onze klantenservice. Samen kijken we welke mogelijkheden er zijn om uw verhuizing te wijzigen.
  • Moet ik mijn apparatuur terugsturen als ik verhuis?
    Als u apparatuur terug moet sturen dan laten wij u dit altijd weten. We geven hierbij aan om welke apparatuur het gaat, en naar welk adres deze opgestuurd kan worden.
  • Neem ik alles automatisch mee naar mijn nieuwe adres?
    Ja, als u bij ons een verhuizing indient worden alle diensten automatisch overgezet naar uw nieuwe adres. U hoeft zich dus nergens zorgen over te maken. Wilt u bepaalde diensten niet meeverhuizen? Neem dan contact met ons op.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).