apparatuur opnieuw opstarten

Werken je diensten na een storing nog steeds niet? Op deze pagina leggen we je uit hoe je jouw apparatuur opnieuw opstart. Bekijk hieronder het stappenplan.

stap 1. modem van de stroom halen

  • Zoek jouw glasmodem. Het modem ziet eruit zoals op de afbeelding, en je vindt het vaak in de meterkast.
    Let op! Heb je een coax-modem van bijvoorbeeld het merk Cisco, Arris of Webstar? Dan volg je dezelfde stappen.
  • Zoek achterop het modem de zwarte kabel die naar het stopcontact gaat.
  • Haal deze kabel eruit. De lichtjes op het modem gaan uit.
  • Heb je een interactieve tv-ontvanger? Ga dan verder met stap 2. Ga anders naar stap 3.

stap 2. interactieve tv-ontvanger van de stroom halen


  • Vind de interactieve tv-ontvanger. Je herkent de ontvanger aan het de merknaam Entone. Hij kan er bijvoorbeeld zo uitzien als op de afbeelding.
  • Zoek achterop de tv-ontvanger de zwarte kabel die naar het stopcontact gaat.
  • Haal deze kabel eruit. Het lichtje op de tv-ontvanger gaat uit.
  • Ga verder naar stap 3.

stap 3. wifi-router van de stroom halen

  • Zoek je router. Deze herken je bijvoorbeeld aan het merk Asus, TP-Link of Sitecom. Heb je zelf een router gekocht? Dan heeft deze mogelijk een ander merk.
  • Zoek achterop de router de kabel die naar het stopcontact gaat. De lichtjes op de router gaan uit.
  • Wacht 15 minuten en ga dan verder naar stap 4.
wifi router

stap 4. apparatuur weer aanzetten


  • Sluit nadat je 15 minuten hebt gewacht allereerst het modem weer aan door de kabel weer terug te plaatsen.
  • Wacht tot het modem volledig opgestart is (dit kan tot 3 minuten duren), en sluit hierna de tv-ontvanger en de router weer aan door de kabel weer terug te plaatsen.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).