Netwerkupgrade Westland

We verbeteren het bestaande coax-netwerk in uw regio. Daardoor wordt het tv- en internetsignaal  thuisstabieler en kunnen we je straks een hogere internetsnelheid aanbieden. We passen de nieuwste technologie toe, zodat het netwerk weer in goede conditie is en ruimschoots voldoet aan de eisen van deze tijd. De werkzaamheden die leiden tot de gewenste netwerkverbetering zijn opgedeeld in een aantal fases die we hieronder toelichten.

Hoe gaan we te werk?

Stap 1. Vervangen apparatuur in de wijkcentrale

In alle wijken gaan we delen van het coax-netwerk vernieuwen, door het plaatsen van nieuwe apparatuur in de wijkkasten. In totaal gaat het om meer dan 1800 wijkkasten. 
Het plaatsen van nieuwe apparatuur gaat gepaard met een onderbreking van een aantal uren van onze internet-, telefonie- en tv-diensten. We realiseren ons dat dit vervelend is, maar voor de veiligheid van onze monteurs moet het werk overdag gedaan worden. U ontvangt tijdig bericht over wanneer de werkzaamheden in uw wijk plaatsvinden, zodat u  rekening kunt houden met de onderbreking. We zijn gestart met het gefaseerd uitvoeren van de werkzaamheden en verwachten deze in de loop van 2022 af te ronden.

 

Stap 2. Monteur op bezoek

Bij internetgebruikers gaan we het aansluitpunt in huis vernieuwen. Heb je een modem dat niet geschikt is voor een hogere internetsnelheid? Dan krijg je van ons meteen een nieuwe. 
Onze monteur komt hiervoor bij je thuis en wij nemen contact met je op om deze afspraak met je in te plannen. 

Let op: Als je alleen TV kijkt via Caiway dan gebruik je geen modem en is het vernieuwen van het aansluitpunt niet nodig.

 

Stap 3. Gebruik maken van snel internet

Nadat al deze voorbereidingen volledig zijn afgerond ontvang je informatie over hoe je gebruik kunt maken van de hogere internetsnelheid. Heb je nu aan Caiway Alles-in-1-pakket, dat ga je niet méér betalen dan je huidige abonnementskosten

Veelgestelde vragen

  • Ik ben niet gebeld voor de monteursafspraak
    Het bedrijf Allinq regelt voor ons de monteursafspraken. Zij bellen je meerdere keren op verschillende dagdelen. Als ze je niet te pakken krijgen sturen ze een email met de vraag jij zelf contact wil opnemen. Als de monteur in jouw wijk aan het werk is zal deze ook langs de deur komen om een afspraak te maken en eventueel een briefje achterlaten in de brievenbus
  • Ik moet thuis werken. Ik kan niet zonder internet. Wat nu?

    Als je tijdens het geplande bezoek van de monteur toch niet thuis was , dan heeft de monteur een kaart met de contactgegevens van onze installatie partner Allinq in de brievenbus achtergelaten. Dan kunt u zelf bellen voor een nieuwe afspraak. Mocht dat niet lukken dan kun je altijd contact opnemen met onze Klantenservice (caiway.nl).

  • Ik was niet thuis toen de monteur kwam. Wat nu?
    Is er iets mis gegaan met je afspraak of heb je vragen over de installatie afspraak? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
  • Waarom ziet mijn factuur er anders uit na de abonnement aanpassing
    Voor klanten met een Alles-in-1 abonnement zetten wij automatisch om naar het nieuwe Alles-in-1 Snel abonnement met de hogere snelheid. Na deze aanpassing staat deze nieuwe abonnementsnaam op jouw factuur. Afhankelijk van je huidige abonnement ziet de factuur er qua opmaak en het aantal regels van de optionele diensten er anders uit omdat er verrekeningen plaatsvinden. Dit is eenmalig. Uiteindelijk betaalt u op deze factuur niet meer voor uw diensten dan je nu gewend bent.
  • Wat gaat de monteur aanpassen tijdens zijn bezoek

    Onze monteur komt bij je thuis een aantal aanpassingen doen zodat wij de hogere snelheid kunnen leveren. Hij vervangt uw huidige modem voor een nieuwe dat geschikt is voor de hogere snelheid. Als het nodig is vervangt hij het aansluitpunt in je meterkast.

    Voor een optimale kwaliteit van het internet staat het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt. Je hebt daarom bij het aansluitpunt een wandcontactdoos nodig, zodat je op die plek het modem van stroom kan voorzien. Meestal is dat voor je huidige modem al aanwezig, maar als dit niet het geval is dan moet je dit zelf regelen voordat onze monteur bij u langskomt.

  • Wat moet ik doen als ik mijn afspraak met de monteur wil verzetten
    Voor het verzetten van de monteursafspraak kun je contact opnemen met onze installatie partner Allinq. Het telefoonnummer staat in de afspraakbevestigingsmail. Je kunt ook onze Klantenservice (caiway.nl) bellen.

Heeft deze informatie je geholpen?

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.