Netwerkupgrade Westland

We verbeteren het bestaande coax-netwerk in uw regio. Daardoor wordt het tv- en internetsignaal  thuisstabieler en kunnen we je straks een hogere internetsnelheid aanbieden. We passen de nieuwste technologie toe, zodat het netwerk weer in goede conditie is en ruimschoots voldoet aan de eisen van deze tijd. De werkzaamheden die leiden tot de gewenste netwerkverbetering zijn opgedeeld in een aantal fases die we hieronder toelichten.

Hoe gaan we te werk?

Stap 1. Vervangen apparatuur in de wijkcentrale

In alle wijken gaan we delen van het coax-netwerk vernieuwen, door het plaatsen van nieuwe apparatuur in de wijkkasten. In totaal gaat het om meer dan 1800 wijkkasten. 
Het plaatsen van nieuwe apparatuur gaat gepaard met een onderbreking van een aantal uren van onze internet-, telefonie- en tv-diensten. We realiseren ons dat dit vervelend is, maar voor de veiligheid van onze monteurs moet het werk overdag gedaan worden. U ontvangt tijdig bericht over wanneer de werkzaamheden in uw wijk plaatsvinden, zodat u  rekening kunt houden met de onderbreking. We zijn gestart met het gefaseerd uitvoeren van de werkzaamheden en verwachten deze in de loop van 2022 af te ronden.

Bekijk de planning via de onderstaande knop.

Planning werkzaamheden

Stap 2. Monteur op bezoek

Bij internetgebruikers gaan we het aansluitpunt in huis vernieuwen. Heb je een modem dat niet geschikt is voor een hogere internetsnelheid? Dan krijg je van ons meteen een nieuwe. 
Onze monteur komt hiervoor bij je thuis en wij nemen contact met je op om deze afspraak met je in te plannen. 

Let op: Als je alleen TV kijkt via Caiway dan gebruik je geen modem en is het vernieuwen van het aansluitpunt niet nodig.

 

Stap 3. Gebruik maken van snel internet

Nadat al deze voorbereidingen volledig zijn afgerond ontvang je informatie over hoe je gebruik kunt maken van de hogere internetsnelheid. Heb je nu aan Caiway Alles-in-1-pakket, dat ga je niet méér betalen dan je huidige abonnementskosten

Veelgestelde vragen

  • Ik moet thuis werken. Ik kan niet zonder internet. Wat nu?

    Door je nu tijdig te informeren hopen we dat je er rekening mee kunt houden, zodat de hinder beperkt is. Misschien kun je eventuele activiteiten voor werk of onderwijs op die dag een keer op een andere locatie uitvoeren? Wellicht is het voor jou mogelijk om via een mobiele telefoon met een databundel een ‘hotspot’-verbinding te maken, zodat je toch internet hebt.

     

  • Ik was niet thuis toen de monteur kwam. Wat nu?
    Is er iets mis gegaan met je afspraak of heb je vragen over de installatie afspraak? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.